KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

short form

Dutch translation: Vereenvoudigde aangifte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:short form
Dutch translation:Vereenvoudigde aangifte
Entered by: Thijs van Dorssen

23:51 Oct 25, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: short form
Maybe I'll just short form my taxes this year.
Sandra
Vereenvoudigde aangifte
Explanation:
Hi Sandra!

In Scandinavië heeft men ook iets dergelijks en heet "Forenklet oppgave"

In het Nederlands wordt dat
"vereenvoudigde aangifte".

Lijkt mij een passende oplossing.

Succes ermee!

Groeten,

Pieter_H
Selected response from:

Pieter_H
Norway
Grading comment
Bedankt, Pieter. Jouw vertaling paste prima in mijn tekst.

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Vereenvoudigde aangiftePieter_H
4Ik dien dit jaar misschien een verkorte vorm in van mijn belastingaangifte
Evert DELOOF-SYS
4Ik dien dit jaar misschien een verkorte vorm (ik dien dit jaar ...in) van mijn belastingaangifte
Evert DELOOF-SYS
4ik ga mijn belastingaangifte doen
Ellemiek Drucker


  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ik ga mijn belastingaangifte doen


Explanation:
Goedemorgen Sandra,

Ik heb een hoop short forms gevonden na google search. Dit is een formulier waarop men in bepaalde gevallen hun belasting aangifte kan doen.

In West-Virginia kan men het short form gebruiken als men minder dan $600 aan belasting hoeft te betalen, als men niet ouder is dan 65 jaar, als inkomen lager is dan $100.000 etc. etc. Kijk naar onderstaande link voor meer uitleg
http://www.state.wv.us/taxrev/uploads/2000it140shortb.PDF

Een ander voorbeeld van een short form:

http://www.state.me.us/revenue/forms/2000/1040Si00.pdf

Maar nu, de vertaling. Voor zover ik weet is er geen nederlands equivalent. Woorden als voorlopige aanslag, schattingsformulier, uitstel van aangifte hebben een andere betekenis. Ik zou het dus houden op : ik ga mijn belastingaangifte doen.

Groetjes
Ellemiek



Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ik dien dit jaar misschien een verkorte vorm (ik dien dit jaar ...in) van mijn belastingaangifte


Explanation:
lijkt me hier een goede vertaling

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Ik dien dit jaar misschien een verkorte vorm in van mijn belastingaangifte


Explanation:
lijkt me hier een goede vertaling.

No references needed here. Impliciet in tekst.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vereenvoudigde aangifte


Explanation:
Hi Sandra!

In Scandinavië heeft men ook iets dergelijks en heet "Forenklet oppgave"

In het Nederlands wordt dat
"vereenvoudigde aangifte".

Lijkt mij een passende oplossing.

Succes ermee!

Groeten,

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139
Grading comment
Bedankt, Pieter. Jouw vertaling paste prima in mijn tekst.

groetjes

Sandra