KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

cliff vesting

Dutch translation: aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cliff vesting
Dutch translation:aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar
Entered by: Evert DELOOF-SYS

13:03 Dec 8, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: cliff vesting
Executive Incentive Plan
Stock Option Plan: 5 year term, 3 year cliff vesting
Titia Dijkstra
aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar
Explanation:
of 'volledige uitoefening van de opties binnen 3 jaar'

Definitie:

CLIFF VESTING Full (100%) vesting after x years of service. Benefits must be 100% vested after not more than 5 years of service, except in collectively bargained plans, where the maximum period is 10 years.
Ref.:
http://www.fdic.gov/regulations/trust/trust/glos.html

En:

"Aandelenopties: Wat, Hoe, Waarom?

Een aandelenoptie of stock option geeft een werknemer het recht om - gedurende een welbepaalde termijn - een of meer aandelen te verwerven tegen een prijs die vooraf is vastgesteld of die nog dient bepaald te worden volgens het optiecontract. Het voordeel van stock options is de vrijstelling van RSZ-bijdragen, voor zowel werknemer als werkgever.

Een wet van 26 maart 1999 maakt dit systeem voordelig, omdat de werknemer niet op het reële voordeel belast wordt, maar op de optie zelf. Wel wordt de belasting aangerekend in het jaar waarin de werknemer de optie aangeboden krijgt en aanvaardt, alhoewel de aandelen hem of haar dan nog niets opgebracht hebben.

Indien de werknemer niet schriftelijk van het voordeel afziet binnen zestig dagen na het aanbod wordt het hem fiscaal toegekend.
Volgens die fiscale regeling kan iedereen die een professionele relatie heeft met de persoon die de stock options geeft, opties krijgen. (stagiairs, leveranciers, zelfstandige managers, …)
De Sociale Zekerheid beschouwt aandelenopties niet als loon zolang er bij de toekenning geen spraken is van enig voordeel. Maar als de optie met korting toegekend wordt (in the money = uitoefenprijs van de optie is lager dan de waarde van het aandeel op het ogenblik van aanbod) of een gegarandeerd voordeel inhoudt (wanneer de werkgever het risico van een waardevermindering geheel of gedeeltelijk indekt), dient er een RSZ-bijdrage betaald te worden."

En:

"... bedroeg 3,7% tegen 3,2% in 1997. Cap Gemini kent reeds vele jaren een aandelenoptieplan.
De belangrijkste kenmerken hiervan kunnen als volgt worden samengevat: ..."

www.nl.cgey.com/nv/jv98nl/jvdirectie.htm
HTH






Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar
Evert DELOOF-SYS
4aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar


  

Answers


20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar


Explanation:
of 'volledige uitoefening van de opties binnen 3 jaar'

Definitie:

CLIFF VESTING Full (100%) vesting after x years of service. Benefits must be 100% vested after not more than 5 years of service, except in collectively bargained plans, where the maximum period is 10 years.
Ref.:
http://www.fdic.gov/regulations/trust/trust/glos.html

En:

"Aandelenopties: Wat, Hoe, Waarom?

Een aandelenoptie of stock option geeft een werknemer het recht om - gedurende een welbepaalde termijn - een of meer aandelen te verwerven tegen een prijs die vooraf is vastgesteld of die nog dient bepaald te worden volgens het optiecontract. Het voordeel van stock options is de vrijstelling van RSZ-bijdragen, voor zowel werknemer als werkgever.

Een wet van 26 maart 1999 maakt dit systeem voordelig, omdat de werknemer niet op het reële voordeel belast wordt, maar op de optie zelf. Wel wordt de belasting aangerekend in het jaar waarin de werknemer de optie aangeboden krijgt en aanvaardt, alhoewel de aandelen hem of haar dan nog niets opgebracht hebben.

Indien de werknemer niet schriftelijk van het voordeel afziet binnen zestig dagen na het aanbod wordt het hem fiscaal toegekend.
Volgens die fiscale regeling kan iedereen die een professionele relatie heeft met de persoon die de stock options geeft, opties krijgen. (stagiairs, leveranciers, zelfstandige managers, …)
De Sociale Zekerheid beschouwt aandelenopties niet als loon zolang er bij de toekenning geen spraken is van enig voordeel. Maar als de optie met korting toegekend wordt (in the money = uitoefenprijs van de optie is lager dan de waarde van het aandeel op het ogenblik van aanbod) of een gegarandeerd voordeel inhoudt (wanneer de werkgever het risico van een waardevermindering geheel of gedeeltelijk indekt), dient er een RSZ-bijdrage betaald te worden."

En:

"... bedroeg 3,7% tegen 3,2% in 1997. Cap Gemini kent reeds vele jaren een aandelenoptieplan.
De belangrijkste kenmerken hiervan kunnen als volgt worden samengevat: ..."

www.nl.cgey.com/nv/jv98nl/jvdirectie.htm
HTH









Native speaker of:

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aandelenoptieplan: volledige verwerving binnen 3 jaar


Explanation:
of 'volledige uitoefening van de opties binnen 3 jaar'

Definitie:

CLIFF VESTING Full (100%) vesting after x years of service. Benefits must be 100% vested after not more than 5 years of service, except in collectively bargained plans, where the maximum period is 10 years.
Ref.:
http://www.fdic.gov/regulations/trust/trust/glos.html

En:

"Aandelenopties: Wat, Hoe, Waarom?

Een aandelenoptie of stock option geeft een werknemer het recht om - gedurende een welbepaalde termijn - een of meer aandelen te verwerven tegen een prijs die vooraf is vastgesteld of die nog dient bepaald te worden volgens het optiecontract. Het voordeel van stock options is de vrijstelling van RSZ-bijdragen, voor zowel werknemer als werkgever.

Een wet van 26 maart 1999 maakt dit systeem voordelig, omdat de werknemer niet op het reële voordeel belast wordt, maar op de optie zelf. Wel wordt de belasting aangerekend in het jaar waarin de werknemer de optie aangeboden krijgt en aanvaardt, alhoewel de aandelen hem of haar dan nog niets opgebracht hebben.

Indien de werknemer niet schriftelijk van het voordeel afziet binnen zestig dagen na het aanbod wordt het hem fiscaal toegekend.
Volgens die fiscale regeling kan iedereen die een professionele relatie heeft met de persoon die de stock options geeft, opties krijgen. (stagiairs, leveranciers, zelfstandige managers, …)
De Sociale Zekerheid beschouwt aandelenopties niet als loon zolang er bij de toekenning geen spraken is van enig voordeel. Maar als de optie met korting toegekend wordt (in the money = uitoefenprijs van de optie is lager dan de waarde van het aandeel op het ogenblik van aanbod) of een gegarandeerd voordeel inhoudt (wanneer de werkgever het risico van een waardevermindering geheel of gedeeltelijk indekt), dient er een RSZ-bijdrage betaald te worden."

En:

"... bedroeg 3,7% tegen 3,2% in 1997. Cap Gemini kent reeds vele jaren een aandelenoptieplan.
De belangrijkste kenmerken hiervan kunnen als volgt worden samengevat: ..."

www.nl.cgey.com/nv/jv98nl/jvdirectie.htm
HTH








Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Thijs van Dorssen
1 hr

agree  xxxHenri
1 day 6 hrs