KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

non-qualified

Dutch translation: toekenning van een onvoorwaardelijke optie op aandelen


08:11 Dec 11, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: non-qualified
non-qualified stock option grant
Kaat
Dutch translation:toekenning van een onvoorwaardelijke optie op aandelen
Explanation:
evt. vrije optie.
qualified option betekent dat er een voorwaarde is, bijv. een performance benchmark of een minimaal winstniveau van de divisie of onderneming.
Selected response from:

Nietmeeractief
Grading comment
Hartelijk dank.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5toekenning van een onvoorwaardelijke optie op aandelenNietmeeractief
5toekenning van een vrije optie tot verwerving van aandelenNietmeeractief
4Bij uitoefening belaste aandelenoptiesKoen Vander Elst
4onvoorwaardelijkLinda Ferwerda


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onvoorwaardelijk


Explanation:
Zie Terminologie Financieel Management van F. van Amerongen onder "qualified stock option" = voorwaardelijke optie tot het verwerven van aandelen

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bij uitoefening belaste aandelenopties


Explanation:
"Men maakt er een onderscheid. Non Qualified Stock Options worden belast op het ogenblik van de uitoefening van de aandelenopties. De Incentive Stock Options worden pas belast op het moment dat de aandelen die met de opties zijn verworven, weer worden verkocht."


    Reference: http://www.tijd.be/articles/dossiers/20010302/tijdnet1555722...
Koen Vander Elst
PRO pts in pair: 16

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
toekenning van een vrije optie tot verwerving van aandelen


Explanation:
een qualified option is een optie waaraan voorwaarden verbonden zijn, bijv. een performance benchmark van de persoon of een winstniveau van de divisie of onderneming.
Non-qualified betekent dat de optie altijd kan worden uitgeoefend, binnen de aangegeven periode en indien toegekend.

Nietmeeractief
PRO pts in pair: 6

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
toekenning van een onvoorwaardelijke optie op aandelen


Explanation:
evt. vrije optie.
qualified option betekent dat er een voorwaarde is, bijv. een performance benchmark of een minimaal winstniveau van de divisie of onderneming.


Nietmeeractief
PRO pts in pair: 6
Grading comment
Hartelijk dank.