KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

multi-task

Dutch translation: Multitasking


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:multi-task
Dutch translation:Multitasking
Entered by: GertV

08:15 Dec 13, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / IT-Marketing
English term or phrase: multi-task
Who says you can't multi-task?

Als titeltje in een tekst over Callserve internettelefonie.

Multi-tasken: 26 hits in Google. Is dit genoeg? Of bestaat er een betere vertaling?
Hans Hereijgers
Multitasking
Explanation:
Staat ook in Van Dale, dus misschien is dat een iets solidere bron dan de hits op Google.
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3Multitasking
GertV
5Meervoudige taakverwerkingCarole Raes
4MultitaskingPieter_H


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
Multitasking


Explanation:
Staat ook in Van Dale, dus misschien is dat een iets solidere bron dan de hits op Google.

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Hartelijk dank

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
2 mins

agree  Joeri Van Liefferinge
40 mins

agree  Evert DELOOF-SYS
2 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Multitasking


Explanation:
Goedemorgen Hans!

Van Dale heeft er geen antwoord op, maar mijn Kramers Business Engels laat het onvertaald:

multitasking
computerterm multitasking [het vermogen van een computersysteem om gelijktijdig meer taken uit te voeren]



Ik zou het onvertaald laten, en indien nodig, tussen haakjes de term omschrijven.


Succes.

Pieter_H

Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Meervoudige taakverwerking


Explanation:
Misschien is het Engels beter geschikt in deze context, maar ter info toch een Nederlandse vertaling voor Multitasking, die vooral door IT-bedrijven wordt gebruikt.


    Reference: http://www.microsoft.com/netherlands/servers/sql/familie.asp
Carole Raes
PRO pts in pair: 140