KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Greater China

Dutch translation: Groot China


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Greater China
Dutch translation:Groot China
Entered by: Sandra van Bijsterveld

08:26 Dec 24, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Greater China
Mentioned in a financial report. Should I translate it (into...?) or leave it?
Renate van den Bos
Groot China
Explanation:
Dit vond ik op het Internet:

China, Hong Kong en Taiwan (ook wel 'Groot China' genoemd)

Wel is zeker dat de integratie tussen China en het overzeese Chinese netwerk, ofwel het ontstaan van een 'Groot China', het internationale politieke en economische landschap ingrijpend zal veranderen.

Hopelijk heb je er wat aan!
Selected response from:

Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Grading comment
Precies wat ik zocht! Bedankt! Enne, prettige feestdagen!

Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Groot ChinaSandra van Bijsterveld
4Öйú´ó½
jinshi


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Groot China


Explanation:
Dit vond ik op het Internet:

China, Hong Kong en Taiwan (ook wel 'Groot China' genoemd)

Wel is zeker dat de integratie tussen China en het overzeese Chinese netwerk, ofwel het ontstaan van een 'Groot China', het internationale politieke en economische landschap ingrijpend zal veranderen.

Hopelijk heb je er wat aan!


    Reference: http://www.china-info.nl/outer.html
    Reference: http://www.chinacom.nl/visie.html
Sandra van Bijsterveld
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 52
Grading comment
Precies wat ik zocht! Bedankt! Enne, prettige feestdagen!

Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni
1 day 14 hrs

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Öйú´ó½


Explanation:
Öйú´ó½
Sometimes people would say mainland China instead. But be cautious not to make mistakes as misleading to 2 or 3 Chinas.

jinshi
Native speaker of: Native in ChineseChinese