KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

return of fundamentals

Dutch translation: het terugkeren van de verbeterde fundamentele situatie ...


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:return of fundamentals
Dutch translation:het terugkeren van de verbeterde fundamentele situatie ...
Entered by: Thijs van Dorssen

08:44 Dec 24, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: return of fundamentals
"The return of fundamentals will build a more solid base for stock valuations"
Renate van den Bos
Een verbetering van de fundamentele situatie ...
Explanation:
Aandelen worden op twee verschillende manieren beoordeeld, geevalueerd (ik heb geen trema op m'n keyboard). Er is een technische beoordeling. Dan ga je kijken naar de prijsbewegingen van een aandeel en ga je daarvan een zgn. chart, grafiek maken. Van elke dag de opening, hoog, laag en de laatste koers van de dag (opening, daily high, low and closing). De technische analysten zeggen dat in de prijsbewegingen alle fundamentele kriteria verwerkt zijn. Dat is niet helemaal fout.

Dan heb je ook de zogenaamde fundamentalisten. Die hebben niets met religie te maken maar die kijken dus gewoon naar de situatie van het bedrijf en van de sector. Hebben ze genoeg opdrachten, maken ze winst, hoeveel, hoe is de algemene situatie in dat marktsegment en zo kan ik nog uren doorgaan.

Als de fundamentals slecht zijn betekent het dat de fundamentele situatie niet optimaal is. Als dat verandert komen de fundamentals weer terug, de fundamentale situatie verbetert zich weer.

Een verbetering van de fundamentele situatie (return of the fundamentals) vormt een betere basis voor de beoordeling van aandelen.

Je kan ook zeggen: 'terugkeer van de gunstige fundamentele situatie'

Weer zo'n lang verhaal. Je zal ondertussen wel goed ziek zijn van mijn geschrijf.

Groetjes
Thijs
Selected response from:

Thijs van Dorssen
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Een verbetering van de fundamentele situatie ...
Thijs van Dorssen
4Een verbetering van de fundamentele situatie ...
1De terugkeer van groei-aandelenLutje


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
De terugkeer van groei-aandelen


Explanation:
R.Doeswijk van IRIS, researchgroep van Robeco, heeft onderzocht wat op termijn meer oplevert: waardeaandelen met lage k/w verhoudingen en andere ratio's ten opzichte van hun fundamentals, of echte groei-aandelen met juist hoge k/w verhoudingen. Zijn conclusie is dat het lonend is zich te concentreren op portefeuilles van waardeaandelen. Dit zijn vaak aandelen van bedrijven die de afgelopen jaren matig gepresteerd hebben en eveneens lage groeiverwachtingen voor de toekomst hebben. De gedachte hierachter is gebruik te maken van de opvatting van beleggers prestaties uit het verleden te extrapoleren. Met andere woorden: wat slecht was zal voorlopig wel slecht blijven. En omgekeerd.
Doeswijk: ''de vuistregel is dat beleggers en analisten, net als 'gewone' mensen, vooral oog hebben voor wat zij beleven en om zich heen zien. Zij onderschatten nieuwe gebeurtenissen.''





    Reference: http://www.behr.nl/Beurs/strategieen.html
Lutje
Native speaker of: Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 12

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Een verbetering van de fundamentele situatie ...


Explanation:
Aandelen worden op twee verschillende manieren beoordeeld, geevalueerd (ik heb geen trema op m'n keyboard). Er is een technische beoordeling. Dan ga je kijken naar de prijsbewegingen van een aandeel en ga je daarvan een zgn. chart, grafiek maken. Van elke dag de opening, hoog, laag en de laatste koers van de dag (opening, daily high, low and closing). De technische analysten zeggen dat in de prijsbewegingen alle fundamentele kriteria verwerkt zijn. Dat is niet helemaal fout.

Dan heb je ook de zogenaamde fundamentalisten. Die hebben niets met religie te maken maar die kijken dus gewoon naar de situatie van het bedrijf en van de sector. Hebben ze genoeg opdrachten, maken ze winst, hoeveel, hoe is de algemene situatie in dat marktsegment en zo kan ik nog uren doorgaan.

Als de fundamentals slecht zijn betekent het dat de fundamentele situatie niet optimaal is. Als dat verandert komen de fundamentals weer terug, de fundamentale situatie verbetert zich weer.

Een verbetering van de fundamentele situatie (return of the fundamentals) vormt een betere basis voor de beoordeling van aandelen.

Je kan ook zeggen: 'terugkeer van de gunstige fundamentele situatie'

Weer zo'n lang verhaal. Je zal ondertussen wel goed ziek zijn van mijn geschrijf.

Groetjes
Thijs


Native speaker of:

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Een verbetering van de fundamentele situatie ...


Explanation:
Aandelen worden op twee verschillende manieren beoordeeld, geevalueerd (ik heb geen trema op m'n keyboard). Er is een technische beoordeling. Dan ga je kijken naar de prijsbewegingen van een aandeel en ga je daarvan een zgn. chart, grafiek maken. Van elke dag de opening, hoog, laag en de laatste koers van de dag (opening, daily high, low and closing). De technische analysten zeggen dat in de prijsbewegingen alle fundamentele kriteria verwerkt zijn. Dat is niet helemaal fout.

Dan heb je ook de zogenaamde fundamentalisten. Die hebben niets met religie te maken maar die kijken dus gewoon naar de situatie van het bedrijf en van de sector. Hebben ze genoeg opdrachten, maken ze winst, hoeveel, hoe is de algemene situatie in dat marktsegment en zo kan ik nog uren doorgaan.

Als de fundamentals slecht zijn betekent het dat de fundamentele situatie niet optimaal is. Als dat verandert komen de fundamentals weer terug, de fundamentale situatie verbetert zich weer.

Een verbetering van de fundamentele situatie (return of the fundamentals) vormt een betere basis voor de beoordeling van aandelen.

Je kan ook zeggen: 'terugkeer van de gunstige fundamentele situatie'

Weer zo'n lang verhaal. Je zal ondertussen wel goed ziek zijn van mijn geschrijf.

Groetjes
Thijs

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Koos Vanderwilt: Hoe kan je nu in Duitsland wonen zonder tream op je keyboard?
4 hrs
  -> Koos, in D heet dat een 'Umlaut' en staat op de ö, ä, en de ü. Niet op de e. Jammer. En ik had geen zin hem er uit Word in te kopieeren. Dit antwoord was werk genoeg. Merry Christmas!