KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Neutral duration position

Dutch translation: neutrale positie ten aanzien van looptijd


10:27 Jan 23, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Neutral duration position
Context: Bonds
i.e. this contributed to a positive performance and a neutral duration position was re-imposed.
xxxSanmar
Dutch translation:neutrale positie ten aanzien van looptijd
Explanation:
Hello Sanmar,
I found you some nice references to support my phraseology:
Marijke

Home - Begrippenlijst
... Dealers Automated Quotations. neutraal neutrale weging = benchmarkweging. Wanneer
een ... van belang omdat de obligatie na de looptijd altijd wordt afgelost ...
www.robeco.com/nl/home/home_begrip_bf.asp?Letter=N

[PDF] ONTEXT
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... nemen nu een neutrale positie in. Van onze aandelenweging ... uit van onze totale neutrale
portefeuille en wordt actief ... gever van de obligatie (de emittent) over ...
www.bbl.be/content/pdf\nl\InvestNews13.pdf - Similar pages

[PDF] CONOMIE BEURS
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... heeft recent de Amerikaanse obligatie- koersen wat wind in de ... Gevolgde strategie voor
de neutrale portefeuille EMU 19 28 ... eveneens een sterke positie uit in Oost ...
www.bbl.be/content/pdf\nl\InvestNews31.pdf - Similar pages
[ More results from www.bbl.be ]

[PDF] Economische omgeving
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... behouden we onze neutrale positie ten aanzien van Japanse ... strategie en bevelen een
neutrale tot licht overwo- gen ... geg. van okt.). Gemiddelde looptijd: 3jr 4 mnd ...
www.axa-bank.be/beleggingenNL/assets/images/Beleggen_19_200... -
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Your help is much appreciated. Thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1neutrale positie ten aanzien van looptijd
Marijke Mayer
4onpartijdige tijdsduur
Jan Duinstra


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
onpartijdige tijdsduur


Explanation:
Tijdsduur die voor alle partijen dezelfde impact heeft of kan hebben.


Jan Duinstra
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 27

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
neutrale positie ten aanzien van looptijd


Explanation:
Hello Sanmar,
I found you some nice references to support my phraseology:
Marijke

Home - Begrippenlijst
... Dealers Automated Quotations. neutraal neutrale weging = benchmarkweging. Wanneer
een ... van belang omdat de obligatie na de looptijd altijd wordt afgelost ...
www.robeco.com/nl/home/home_begrip_bf.asp?Letter=N

[PDF] ONTEXT
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... nemen nu een neutrale positie in. Van onze aandelenweging ... uit van onze totale neutrale
portefeuille en wordt actief ... gever van de obligatie (de emittent) over ...
www.bbl.be/content/pdf\nl\InvestNews13.pdf - Similar pages

[PDF] CONOMIE BEURS
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... heeft recent de Amerikaanse obligatie- koersen wat wind in de ... Gevolgde strategie voor
de neutrale portefeuille EMU 19 28 ... eveneens een sterke positie uit in Oost ...
www.bbl.be/content/pdf\nl\InvestNews31.pdf - Similar pages
[ More results from www.bbl.be ]

[PDF] Economische omgeving
File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
... behouden we onze neutrale positie ten aanzien van Japanse ... strategie en bevelen een
neutrale tot licht overwo- gen ... geg. van okt.). Gemiddelde looptijd: 3jr 4 mnd ...
www.axa-bank.be/beleggingenNL/assets/images/Beleggen_19_200... -

Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Your help is much appreciated. Thank you!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
13 mins
  -> Thank you, Ma'm.