KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

closed loop report

Dutch translation: 'closed-loop' rapport


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:closed loop report
Dutch translation:'closed-loop' rapport
Entered by: Marijke Mayer

13:22 Jan 28, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / database
English term or phrase: closed loop report
Context: database

(naast forecasting report, lead aging report, lead distribution report, sales closure report, territory activity report)...
Hans Hereijgers
'closed-loop' (onvertaald laten)
Explanation:
Hoi Hans,
Volgens mij kan je het beter onvertaald laten volgens onderstaande referenties:
Groetjes,
Marijke

Marketing Online - TvM report
... en ontstaat de veelgeroemde ‘closed loop’ (plan - target - act ... daarvan, IntelliVisor,
is een CRM-oplossing speciaal ... over welke klant wat koopt, hoe de ...
www.marketing-online.nl/tvmreport/tvmreport2001-23.html
... 1 ging gepaard met wat technische problemen, maar dat ... Het rijden met een F1-bolide
was ... Hij testte het 'closed loop' motormanagementsysteem dat vanaf de ...
www.formule1.nl/archief/new/2001/04/36578.html

Race Report: Nieuws
... te hebben ontdekt wat het geheim van ... het Italiaanse team een versnellingsbak ontwikkeld
waarmee ... de legalisering van 'closed loop' tractiecontrole. Dat ...
www.formule1.nl/archief/new/2001/03/35810.html

AI planning
... tussen open- en closed-loop planners. Als c ... Information" UW Technical Report TR96-01-09 ... zijn
er wat referenties beschikbaar ... strips maar een meer expressieve ...
www.cs.kuleuven.ac.be/~dtai/education/planning/
Selected response from:

Marijke Mayer
Netherlands
Grading comment
Dank je, Marijke! Eveneens dank voor de andere suggesties.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2'closed-loop' (onvertaald laten)
Marijke Mayer
4 -1gesloten lusSerge L
2 -1opmerking/suggestie rapportNicolo


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
opmerking/suggestie rapport


Explanation:
I have seen already a term in a database that was called “closing the loop” database, this was more a suggestion box, where people could make suggestions and/or remarks. Maybe this helps. Just a idea

Nicolo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Massimo Lencioni: 'opmerking rapport" en "suggestie rapport" zijn geen Nederlandse woorden
47 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
gesloten lus


Explanation:
voorbeeld:

"De ‘gesloten lus’-BI is de allerlaatste verbetering die is aangebracht op BI-gebaseerde CRM-tools zoals bij DecisionEdge-producten die IBM aanbiedt. De weg voor deze ‘gesloten lus’-benadering werd bereid door callcentra die in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk informatie over de klant moeten inwinnen."

Eurodicautom geeft ook nog "gesloten programmalus: a loop that has no exit and whose execution can be interrupted only by intervention from outside the computer program in which the loop is included / programmalus zonder beëindigingsvoorwaarde,die slechts door een operateursingreep tot een einde komt.

Succes,

Serge L.


    Reference: http://www.info400.nl/html/archief/artikel/504.html
    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/
Serge L
PRO pts in pair: 392

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Massimo Lencioni: het gaat hier duidelijk om een marketing-context
13 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
'closed-loop' (onvertaald laten)


Explanation:
Hoi Hans,
Volgens mij kan je het beter onvertaald laten volgens onderstaande referenties:
Groetjes,
Marijke

Marketing Online - TvM report
... en ontstaat de veelgeroemde ‘closed loop’ (plan - target - act ... daarvan, IntelliVisor,
is een CRM-oplossing speciaal ... over welke klant wat koopt, hoe de ...
www.marketing-online.nl/tvmreport/tvmreport2001-23.html
... 1 ging gepaard met wat technische problemen, maar dat ... Het rijden met een F1-bolide
was ... Hij testte het 'closed loop' motormanagementsysteem dat vanaf de ...
www.formule1.nl/archief/new/2001/04/36578.html

Race Report: Nieuws
... te hebben ontdekt wat het geheim van ... het Italiaanse team een versnellingsbak ontwikkeld
waarmee ... de legalisering van 'closed loop' tractiecontrole. Dat ...
www.formule1.nl/archief/new/2001/03/35810.html

AI planning
... tussen open- en closed-loop planners. Als c ... Information" UW Technical Report TR96-01-09 ... zijn
er wat referenties beschikbaar ... strips maar een meer expressieve ...
www.cs.kuleuven.ac.be/~dtai/education/planning/


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624
Grading comment
Dank je, Marijke! Eveneens dank voor de andere suggesties.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Massimo Lencioni: hoewel alleen de marketing-link me relevant lijkt :)
9 mins
  -> Het waren voorbeelden om te staven dat dit woord echt onvertaald gebruikt wordt.

agree  Linda Ferwerda
2 hrs
  -> Thank you, Ma'm.