KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

a field salesperson

Dutch translation: vertegenwoordiger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:field salesperson
Dutch translation:vertegenwoordiger
Entered by: Elise2

13:47 Feb 19, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: a field salesperson
An enquiry may not result directly in an order (let us say a field salesperson must see the customer first and conduct a face-to-face meeting), but it should move the customer a step nearer to one.

[article on customer care]
Elise2
vertegenwoordiger
Explanation:
Het lijkt me alsof deze 'field salesperson' de taken van een vertegenwoordiger vervult.

De field salesperson gaat blijkbaar klanten bezoeken (field) en tracht hen iets te verkopen (of de klant in ieder geval een stap in de richting van een aankoop brengen.

Het lijkt met dus een soort 'vertegenwoordiger' te zijn.

Hopelijk helpt dit een beetje
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat vertegenwoordiger hier inderdaad het best op zijn plaats is.
Elise
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1buitendienstmedewerker/vertegenwoordigerLinda Ferwerda
4 +1vertegenwoordiger
GertV
4verkoper op locatieMSchumm


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verkoper op locatie


Explanation:
experience, I think this is a good choice.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-19 13:52:24 (GMT)
--------------------------------------------------

make it \"loKatie\" sorry

--------------------------------------------------
Note added at 2002-02-19 13:52:58 (GMT)
--------------------------------------------------

I think vertegenwoordiger is better indeed


MSchumm
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vertegenwoordiger


Explanation:
Het lijkt me alsof deze 'field salesperson' de taken van een vertegenwoordiger vervult.

De field salesperson gaat blijkbaar klanten bezoeken (field) en tracht hen iets te verkopen (of de klant in ieder geval een stap in de richting van een aankoop brengen.

Het lijkt met dus een soort 'vertegenwoordiger' te zijn.

Hopelijk helpt dit een beetje

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 250
Grading comment
Bedankt voor de snelle reacties, ik denk dat vertegenwoordiger hier inderdaad het best op zijn plaats is.
Elise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: vertegenwoordiger - nogal wat mogelijkheden hier afhankelijk van taalgebruik in het bedrijf in kwestie - een ander zou het over bv. een 'junior sales manager' hebben, of over een 'account executive' enz.
5 mins

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
buitendienstmedewerker/vertegenwoordiger


Explanation:
Deze termen zijn gangbaar in het Nederlands.
Echter als je buitendienstmedewerker gebruikt, moet uit de context nog blijken dat het m.b.t. verkoop is.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
5 mins