KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

largest single brand supplier

Dutch translation: grootste leverancier van één merk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:largest single brand supplier
Dutch translation:grootste leverancier van één merk
Entered by: Evert DELOOF-SYS

19:24 Feb 19, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: largest single brand supplier
This company calls itself the largest single brand supplier in the world.
Willemina Hagenauw
grootste leverancier van één merk
Explanation:
Ik denk dat hier de nadruk ligt op het feit dat de leverancier slechts één merk wereldwijd verdeelt en dat hij ook de grootste is van alle bedrijven die slechts één merk verdelen.
Dus niet dat hij 'de grootste A-merkleverancier is' (zou dan IMHO waarschijnlijk 'single largest brand supplier' zijn).
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank aan beiden. Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4de grootste A-merkleverancierLinda Ferwerda
3grootste leverancier van één merk
Evert DELOOF-SYS
2AlleenvertegenwoordigerSikkema


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de grootste A-merkleverancier


Explanation:
Mischien helpt het je op weg.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grootste leverancier van één merk


Explanation:
Ik denk dat hier de nadruk ligt op het feit dat de leverancier slechts één merk wereldwijd verdeelt en dat hij ook de grootste is van alle bedrijven die slechts één merk verdelen.
Dus niet dat hij 'de grootste A-merkleverancier is' (zou dan IMHO waarschijnlijk 'single largest brand supplier' zijn).


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706
Grading comment
Hartelijk dank aan beiden. Willemina

15 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
Alleenvertegenwoordiger


Explanation:
Ik weet niet of dit de lading dekt, maar dit woord spookt gewoon in m'n hoofd rond als zijnde een correcte Nederlandse term. Misschien helpt het je verder.

Sikkema
PRO pts in pair: 4