KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Mr Fixit

Dutch translation: regelneef


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Mr Fixit
Dutch translation:regelneef

11:21 Feb 20, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Mr Fixit
Middlemen are the indispensable Mr Fixits for companies operating in foreign countries.
H. Wagemakers-ven Setten
regelneef
Explanation:
Bemiddelaars zijn de onontbeerlijke regelneven voor bedrijven die in het buitenland willen werken.

Regelneef = someone who wants to fix all sorts of things, especially for the benefit of others.
Selected response from:

Joeri Van Liefferinge
Belgium
Grading comment
Thank you, I had already thoght of this translation, I just wanted to check whether it was good enough. So now I know. Thank you very much.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6regelneef
Joeri Van Liefferinge
4handymanLinda Ferwerda
4probleemoplosser
Renate van den Bos
4duivel-doet-al
Evert DELOOF-SYS
4manusje van alles!MSchumm
3handige Harry
Antoinette Verburg


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
regelneef


Explanation:
Bemiddelaars zijn de onontbeerlijke regelneven voor bedrijven die in het buitenland willen werken.

Regelneef = someone who wants to fix all sorts of things, especially for the benefit of others.


    Reference: http://www.e-net-commerce.net/pagesned/artikel86.html
    Reference: http://www.kabalarians.com/male/regelneef.htm
Joeri Van Liefferinge
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 90
Grading comment
Thank you, I had already thoght of this translation, I just wanted to check whether it was good enough. So now I know. Thank you very much.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lara Visser
17 mins

agree  Sikkema: Volkomen duidelijk en hetzelfde 'leukheidsgehalte'
19 mins

agree  joeky janusch
21 mins

agree  Antoinette Verburg: ja, dit is de beste oplossing
26 mins

agree  Shayna Barby
5 hrs

agree  Evert DELOOF-SYS
8 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
handige Harry


Explanation:
Een 'handige Harry' is met name handig met zijn handen, dus misschien past dit niet goed in de context, maar goed...

Zie bijv.: 'De kringloopwinkel heeft een aantal handige Harry's die alle aangeboden producten eerst testen en eventueel herstellen' (link no. 1)
en
'Ook twijfelt er niemand aan dat handige Harry's van de onwennigheid van de mensen gebruik zullen maken als op 1 januari 2002 de euro in omloop komt' (link no. 2)


    Reference: http://kontich.agalev.net/agalev/ecotips.htm
    Reference: http://www.euroquicktester.com/gb/presse/artikel/010720_Het_...
Antoinette Verburg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1276

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
duivel-doet-al


Explanation:
duivel-doet-al: de persoon die in een sector, vereniging, welbepaald milieu gekend staat omwille van het feit dat zij/hij alles gedaan krijgt (o.m. lobbying, ...) , en is dus al vertaling hier IMHO wel aanvaardbaar.

Meerdere mogelijkheden, maar ik zou hier bv. niet 'manusje-van-alles' gebruiken, omdat dit eerder op een klusjesman wijst, ttz iets beperkter in betekenis is.

Voorbeeld:

"... voor het sportieve verenigingsleven van het dorp. Hij was de drijvende leider en
duivel-doet-al in wieler- en voetbalmiddens, stond jaren aan het roer van het ..."

www.sail.com/N/Toerisme/routes/mountainbike/gustavebourgois...

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
manusje van alles!


Explanation:
een andere mogelijkheid.

MSchumm
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4

58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
probleemoplosser


Explanation:
eigen ervaring!

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
handyman


Explanation:
Nog een mogelijkheid naast alle bovenstaande!

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715