KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

staffing audit

Dutch translation: personeelsaudit


20:44 Mar 20, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / HRM
English term or phrase: staffing audit
Het analyseren van de (wijzigende) personeelsbehoeften van een organisatie. Ik denk zelf aan personeelsaudit of personeelsmonitor. Monitor levert veel googlehits op. Wie weet de beste term?
Nellie Voss
Netherlands
Dutch translation:personeelsaudit
Explanation:
Mijn eerste reactie was personeelsaudit. Het geeft enkele hits op Google, maar audit is op zich een woord van deze tijd!!!!
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt! Het bevestigt mijn al aanwezige vermoeden, maar ja, dat was te verwachten.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2personeelsauditLinda Ferwerda
5personeelsaudit / personeelsauditering
Leo van Zanten
4bezettingsgraadonderzoek
Wolter Jetten


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
personeelsaudit


Explanation:
Mijn eerste reactie was personeelsaudit. Het geeft enkele hits op Google, maar audit is op zich een woord van deze tijd!!!!

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Bedankt! Het bevestigt mijn al aanwezige vermoeden, maar ja, dat was te verwachten.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Karel Theys: Ook mijn eerste reactie
9 hrs

agree  vixen
13 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
personeelsaudit / personeelsauditering


Explanation:
In milieu studies gerbuikt men bijv. milieu-audit of milieu-auditering. Lijkt me hier ook toepasselijk.
Andere termen zouden controle of verificatie kunnen zijn, maar klinken in de gegeven contekst niet zo mooi denk ik.
Succes!

Leo van Zanten
United States
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 47

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bezettingsgraadonderzoek


Explanation:
enkele hits op Google; klinkt goed.

Wolter Jetten
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 53