KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

brand stewardship

Dutch translation: brand management


15:15 May 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: brand stewardship
Each of these brands had a reputation for strong brand stewardship two years ago and, with the possible exception of Telefonica, was highly familiar to most European consumers.
Anneken
Dutch translation:brand management
Explanation:
Brand management (of brandmanagement) wordt ook wel in het Nederlands gebruikt.

-> "Master of Brand Management
Deze tweejarige opleiding op MBA-niveau is speciaal bestemd voor marketing- en communicatie-executives die in hun werkveld actief betrokken zijn bij vraagstukken op het gebied van merkmanagement. Het uitgangspunt van de opleiding is dat merkenbeleid een integraal onderdeel is van het strategisch management van een onderneming".
http://www.eur.nl/onderwijs/doorstuderen/brandmanagement.htm...

-> "De deelnemers zijn afkomstig uit de hele keten bestaande uit producenten, toeleveranciers, distributie en aanverwante instellingen. Het betreft functionarissen actief in product- en marketing management, brandmanagement, sales, PR, communicatie, innovatie, R&D, marktonderzoek en consultancy."
http://www.nima.nl/groep.lasso?ID=FAM
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Bedankt!
Groetjes,

Anneken
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1merkbeheer / merkmanagementMara Don
4brand management
Chris Hopley


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
merkbeheer / merkmanagement


Explanation:
Hallo,
merken die een goede bekendheid hebben, die goed beheerd worden.
Hoop dat het je helpt,

Mara

Mara Don
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TT&V
1 hr

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brand management


Explanation:
Brand management (of brandmanagement) wordt ook wel in het Nederlands gebruikt.

-> "Master of Brand Management
Deze tweejarige opleiding op MBA-niveau is speciaal bestemd voor marketing- en communicatie-executives die in hun werkveld actief betrokken zijn bij vraagstukken op het gebied van merkmanagement. Het uitgangspunt van de opleiding is dat merkenbeleid een integraal onderdeel is van het strategisch management van een onderneming".
http://www.eur.nl/onderwijs/doorstuderen/brandmanagement.htm...

-> "De deelnemers zijn afkomstig uit de hele keten bestaande uit producenten, toeleveranciers, distributie en aanverwante instellingen. Het betreft functionarissen actief in product- en marketing management, brandmanagement, sales, PR, communicatie, innovatie, R&D, marktonderzoek en consultancy."
http://www.nima.nl/groep.lasso?ID=FAM


    Reference: http://www.eur.nl/onderwijs/doorstuderen/brandmanagement.htm...
    Reference: http://www.nima.nl/groep.lasso?ID=FAM
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785
Grading comment
Bedankt!
Groetjes,

Anneken