KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

to accrue for

Dutch translation: verrekenen - inrekenen - rekening houden met


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to accrue for
Dutch translation:verrekenen - inrekenen - rekening houden met
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

21:15 Jun 11, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / Financial Statements
English term or phrase: to accrue for
Nog eentje uit hetzelfde jaarverslag:

'At December 31, 2001 the Company had outstanding purchase commitments with a vendor. As the inventory to be purchased is deemde obsolete, the Company accrued for this purchase commitment as of December 31, 2001.

Weet iemand hoe je 'to accrue for' hier best vertaalt?

Bedankt alvast!
GertV
Belgium
verrekenen
Explanation:
... heeft de Maatschappij deze aankoop(verplichting) reeds verrekend per 31 december 2001 ...

... heeft de Maatschappij deze aankoop reeds afgetrokken per 31 december 2001 ...

... heeft de Maatschappij deze aankoop reeds afgeschreven per 31 december 2001 ...

Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
Bedankt Bart!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1verrekenen
Bart B. Van Bockstaele
4trof een voorziening voorTT&V
4Het bedrijf verworf het recht voor deze aankoopverbintenis
Chantal Henno


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
verrekenen


Explanation:
... heeft de Maatschappij deze aankoop(verplichting) reeds verrekend per 31 december 2001 ...

... heeft de Maatschappij deze aankoop reeds afgetrokken per 31 december 2001 ...

... heeft de Maatschappij deze aankoop reeds afgeschreven per 31 december 2001 ...



Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 231
Grading comment
Bedankt Bart!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ad Timmering
13 hrs
  -> Bedankt, Ad.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Het bedrijf verworf het recht voor deze aankoopverbintenis


Explanation:
Wolters dictionary E-N
Kan ook zijn: deze aankoopverbintenis komt toe aan het bedrijf.

Chantal Henno
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 406

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bart B. Van Bockstaele: Ja. Maar niet in deze context. Het bedrijf heeft hier de verplichting aangegaan te kopen. Dat stond dus al vast. Omdat de aankoop al waardeloos is voor hij werkelijk werd uitgevoerd, is hij reeds afgeschreven (verrekend, verwerkt: accrued for).
3 hrs
  -> ja, je hebt gelijk

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trof een voorziening voor


Explanation:
Hope this helps

Petra

TT&V
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 60