KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

pole (related to point of sale)

Dutch translation: Zuil


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pole (related to point of sale)
Dutch translation:Zuil
Entered by: Jos Essers

11:16 Oct 25, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: pole (related to point of sale)
the pole may display the total amount of the cash-register
Michiel
Zuil
Explanation:
Er staat in de zuil vaak een computer scherm(pje) Men noemt het ook cardbox


http://www.edah.nl/
kijk bij card en cardbox
Selected response from:

Jos Essers
Grading comment
Hartelijk dank voor de moeite. Ik heb gekozen voor een combinatie van twee antwoorden: afleesvenster op zuil
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2afleesvenster op paal
Henk Peelen
5Zuil
Jos Essers


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
afleesvenster op paal


Explanation:
vaak hebben kassa's een afleesvenster dat zich ongeveer op ooghoogte bevindt, doordat het op een paaltje is geplaatst. Hier noemen ze deze constructie gemakshalve maar even "paal"

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jos Essers: je staat er voor en kijkt er naar
1 hr

agree  Ariser
3 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Zuil


Explanation:
Er staat in de zuil vaak een computer scherm(pje) Men noemt het ook cardbox


http://www.edah.nl/
kijk bij card en cardbox



    Reference: http://www.edah.nl/
Jos Essers
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 185
Grading comment
Hartelijk dank voor de moeite. Ik heb gekozen voor een combinatie van twee antwoorden: afleesvenster op zuil

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Henk Peelen: besef je wel dat dit de verzuiling bevordert? en wat is een rij kassa's dan? een zuilengalerij of zo??
40 mins