KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

loan officer

Dutch translation: bevoegdheid tot kredietverlening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:loan officer
Dutch translation:bevoegdheid tot kredietverlening
Entered by: Benny Raemaekers

01:19 Dec 30, 2002
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: loan officer
Increased Loan Officer control

Verbeterde controle voor de bank?
Claudia Ait-Touati
bevoegdheid tot kredietverlening
Explanation:
The bank's internal rules fixing the variable limits up to which the bank's officers,separately or jointly,can make loans.Normally these limits vary according to the type of loan

Reference Internat.Account.Lex.,UEC-Group Accounts
Selected response from:

Benny Raemaekers
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1strakkere regelgeving voor kredietverleners/het aanscherpen van de regels m.b.t. kredietverlening
Marijke Mayer
4 +1bevoegdheid tot kredietverleningBenny Raemaekers


Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
bevoegdheid tot kredietverlening


Explanation:
The bank's internal rules fixing the variable limits up to which the bank's officers,separately or jointly,can make loans.Normally these limits vary according to the type of loan

Reference Internat.Account.Lex.,UEC-Group Accounts


Benny Raemaekers
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mónica alfonso
1 day4 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
strakkere regelgeving voor kredietverleners/het aanscherpen van de regels m.b.t. kredietverlening


Explanation:
Hallo Claudia, ik heb een Google zoektocht uitgevoerd op 3 trefwoorden: regelgeving verlenen krediet, en toen op: regelgeving kredietverleners.
Ik denk namelijk dat je het van deze woorden moet hebben, en dat levert soms wel een leuke zinsnedes op zoals deze:

... Zo kan nieuw ingevoerde regelgeving simpelweg worden genegeerd of blijkt de ... verklaard door de zeer risico-averse houding van kredietverleners aldaar, zelfs in ...
www.dnb.nl/toezicht/pdf/toezicht41.pdf
(De Nederlandse Bank is natuurlijk niet de eerste de beste.)

De nieuwe financiële architectuur
... ontplooien (audit- en boekhoudingsector, regels voor verzekeraars ... fonds zich vooral
op het aanscherpen van de ... en betaalbare) extra kredietverlening komt indien ...
www.wereldwijd.be/archief/9909-069.htm - 34k
Wij hebben namelijk geen 'loonofficieren' als zodanig, hoogstens bankbedienden en die zijn ook weer afhankelijk van het facilitaire beleid; vanbdaar 'kredietverlening'.

Groetjes,
Marijke


Marijke Mayer
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 624

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Leistra
2 hrs