KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

roll-out

Dutch translation: startdatum, toepassingsdatum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:roll-out
Dutch translation:startdatum, toepassingsdatum
Entered by: Henk Peelen

15:54 Jan 17, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: roll-out
X and Y, also work together with Z on an important Quality program that is nearing its roll-out deadline
Martijn Naarding
Spain
startdatum, toepassingsdatum
Explanation:
volgens OED een begrip uit met name de lucht- en ruimtevaart:
1973 Nature 9 Feb. 360/2 The landing of Luna-21 and roll-out of Lunokhod-2 into the Mare Serenitatis area+is already being hailed by the Soviet press as a precursor of cooperation in space between the United States and the USSR. 1976 Daily Tel. 18 Sept. 15 A milestone in the development of the next era of space travel was reached yesterday with the roll-out of America's first shuttle spacecraft.

startdatum geeft je iets meer het gevoel dat je met beide beneb op de grond blijft.


Je rolt met X, Y en Z trouwens uit het alfabet


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 16:57:58 (GMT)
--------------------------------------------------

of:
ingangsdatum

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-18 08:52:42 (GMT)
--------------------------------------------------

nog meer mogelijkheden:
implementatiedatum
uitvoeringsdatum
realisatiedatum
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2een programma dat weldra van start gaat
hirselina
4 +3startdatum, toepassingsdatum
Henk Peelen
4 +1lanceringsdatum
Wolter Jetten
3officiële releasedatum
vixen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
lanceringsdatum


Explanation:
roll-out komt eig. uit de autoindustrie: als een auto klaar is, wordt-ie uit de fabriek gerold.

Wolter Jetten
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 53

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  David Nielson
13 mins

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
officiële releasedatum


Explanation:
Als het gaat om software waarvoor een releasedatum is afgegeven, is dit wellicht een mogelijkheid.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 16:31:17 (GMT)
--------------------------------------------------

... ORB Plus van HP, Neo van Sun, Smalltalk Broker V. van DNS, Visibroker van Visigenic
Software Inc en CBConnector van IBM (officiële releasedatum: oktober \'97). ...
www.computable.nl/artikels/archief8/d05ag8pk.htm

... De software is cross-platform inzetbaar. ... Windows 2000 werd nog voor de officiële
releasedatum van 17 februari op grote schaal illegaal gekopieerd en verkocht. ...
www.6minutes.net/nl/pc/0002.htm

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
startdatum, toepassingsdatum


Explanation:
volgens OED een begrip uit met name de lucht- en ruimtevaart:
1973 Nature 9 Feb. 360/2 The landing of Luna-21 and roll-out of Lunokhod-2 into the Mare Serenitatis area+is already being hailed by the Soviet press as a precursor of cooperation in space between the United States and the USSR. 1976 Daily Tel. 18 Sept. 15 A milestone in the development of the next era of space travel was reached yesterday with the roll-out of America's first shuttle spacecraft.

startdatum geeft je iets meer het gevoel dat je met beide beneb op de grond blijft.


Je rolt met X, Y en Z trouwens uit het alfabet


--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 16:57:58 (GMT)
--------------------------------------------------

of:
ingangsdatum

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-18 08:52:42 (GMT)
--------------------------------------------------

nog meer mogelijkheden:
implementatiedatum
uitvoeringsdatum
realisatiedatum

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser: Mijns inziens het meest toepasselijke gezien het over een kwaliteitsprogramma gaat (niet noodzakelijk IT)
29 mins

agree  Carla Zwanenberg
2 hrs

agree  Quark
3 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
een programma dat weldra van start gaat


Explanation:
Ik denk niet dat je letterlijk moet vertalen

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 331

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof: weldra of binnenkort.
2 hrs

agree  Henk Peelen: aan de ene kant erg mooi, aan de andere kant veronderstelt "van start gaat" dat dat inderdaad kan worden gerealiseerd. Die garantie geeft de brontekst niet (lijkt me).
8 hrs