KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

warrants

Dutch translation: warrant

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:warrant
Dutch translation:warrant
Entered by: Jacki

15:05 Jan 19, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: warrants
xxx will lend yyy $20 million and take an equity position as well as warrants in case the company fails to live up to its contractual commitments to xxx.

Ik vraag me af hoe ik "warrants" hier vertaal.

Jacki
Jacki
Netherlands
warrant
Explanation:
Een warrant is feitelijk een optie die op de beurs genoteerd is. Banken en beursvennootschappen kunnen warrants uitgeven. Deze beleggingsproducten hebben betrekking op tal van financiële producten zoals aandelen, beursindexen, obligaties en dergelijke. Deze financiële producten vormen de onderliggende waarde.

Net zoals een optie geeft een warrant aan de koper het recht maar niet de verplichting om de onderliggende waarde te kopen of te verkopen aan een vastgestelde prijs gedurende een bepaalde termijn, namelijk tot een bepaalde vervaldag.
Selected response from:

eldira
Indonesia
Grading comment
Bedankt Linda. Warrants leek me in dit geval het beste.
Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3waarborgen
Anne Lee
3 +3warrant
eldira
4 +1garanties / waarborgen
Evert DELOOF-SYS
4volmachten
Henk Peelen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
waarborgen


Explanation:
Kluwers Technisch woordenboek
----------
Een waarborg is een zekerheid die wordt gegeven als garantie voor een krediet. Een waarborg biedt aan de kredietgever een bijkomende zekerheid dat hij het geleende kapitaal kan recupereren wanneer het krediet niet tijdig en niet correct wordt terugbetaald.





    Reference: http://www.axa.be/nl/bk_wk_wp_tw_waarborgen.html
Anne Lee
United Kingdom
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 78

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
2 hrs

neutral  Ariser: waarborg: warranty / guarantee
3 hrs

agree  Saskia Steur
3 hrs

agree  Henk Peelen
18 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
garanties / waarborgen


Explanation:
lijkt m.i. ruimschoots OK hier.



Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ariser: waarborg: warranty / guarantee
3 hrs

agree  Henk Peelen
18 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
warrant


Explanation:
Een warrant is feitelijk een optie die op de beurs genoteerd is. Banken en beursvennootschappen kunnen warrants uitgeven. Deze beleggingsproducten hebben betrekking op tal van financiële producten zoals aandelen, beursindexen, obligaties en dergelijke. Deze financiële producten vormen de onderliggende waarde.

Net zoals een optie geeft een warrant aan de koper het recht maar niet de verplichting om de onderliggende waarde te kopen of te verkopen aan een vastgestelde prijs gedurende een bepaalde termijn, namelijk tot een bepaalde vervaldag.


    Reference: http://het.beleggers.net/derivatives/derivatives.asp?warrant...
eldira
Indonesia
Native speaker of: Native in IndonesianIndonesian
PRO pts in pair: 51
Grading comment
Bedankt Linda. Warrants leek me in dit geval het beste.
Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ariser
1 hr

agree  Quark: de warrant (mannelijk); de warrants
4 hrs

agree  Linda Ferwerda
14 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
volmachten


Explanation:
is uiteindelijk ook een mogelijkheid: tengevolge van de kredietversteekking krijgt xxx bepaalde zeggenschap binnen yyy

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150