KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

equity position

Dutch translation: aandeel in vermogen van bedrijf

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equity position
Dutch translation:aandeel in vermogen van bedrijf
Entered by: Jacki

15:05 Jan 19, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: equity position
xxx will lend yyy $20 million and take an *equity position* as well as warrants in case the company fails to live up to its contractual commitments to xxx.

Hoe vertaal ik "take an equity position"?

Jacki
Jacki
Netherlands
een aandeel in het vermogen van het bedrijf/de vennootschap nemen
Explanation:
de boekjes Terminologie Financieel Management zijn erg handig voor dit soort vertalingen isbn 90-14-04686-3
F. Van Amerongen RA E/N, N/E
Selected response from:

Pleun Van Weeghel
France
Grading comment
Bedankt! Jacki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6een aandeel in het vermogen van het bedrijf/de vennootschap nemen
Pleun Van Weeghel
3 +5Een aantal aandelen nemen /Aandeelhouder worden.
Pieter_H
4vermogenspositie
Henk Peelen


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
Een aantal aandelen nemen /Aandeelhouder worden.


Explanation:
Jacki,

Een (deel van) het aandelenkapitaal verwerven

Is dit een voorstel?

HTH


Piet



Pieter_H
Norway
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in NorwegianNorwegian
PRO pts in pair: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
2 hrs
  -> Bedankt :-o)

agree  Ariser: ook "participatie" of "belang"
3 hrs
  -> Bedankt!

agree  Saskia Steur
3 hrs

agree  Henk Peelen
20 hrs

agree  Satie
1 day 21 hrs

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
een aandeel in het vermogen van het bedrijf/de vennootschap nemen


Explanation:
de boekjes Terminologie Financieel Management zijn erg handig voor dit soort vertalingen isbn 90-14-04686-3
F. Van Amerongen RA E/N, N/E

Pleun Van Weeghel
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 18
Grading comment
Bedankt! Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
2 hrs

agree  Ariser: ook "participatie" of "belang"
3 hrs

agree  Saskia Steur
3 hrs

agree  Quark
6 hrs

agree  Henk Peelen
19 hrs

agree  Satie
1 day 21 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vermogenspositie


Explanation:
volgens JurLex
to take a equity position:
eenvermogensposite bezetten/bekleden/innemen/nemen

xxx leent yyy $20 miljoen en neemt een vermogenspositie, maar ook gartanties voor het geval het bedrijf in de contractuele verplichtingen aan xxx niet nakomt.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150