facilitate

Dutch translation: mogelijkheden scheppen voor, mogelijk maken

English term or phrase:facilitate
Dutch translation:mogelijkheden scheppen voor, mogelijk maken
Entered by: Jacki

13:18 Jan 23, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: facilitate
Kan "to facilitate" ook iets anders betekenen dan "vergemakkelijken".

bv. She facilitated and became directly involved in a transaction between xxx and yyy.

Het gaat hierbij om een transactie tussen een Am. bedrijf en een bedrijf in Libië, wat dus eigelijk verboden is.

Jacki
Jacki
Netherlands
Ze schiep de mogelijkheden voor ...
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 13:25:46 (GMT)
--------------------------------------------------

en raakte direct betrokken bij
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Jaaaa. Bedankt naamgenoot :-) Jacki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6Ze schiep de mogelijkheden voor ...
Jacqueline van der Spek
3 +1bereidde de transactie voor
xxxNicolette Ri
3verschafte zich de argumenten
Drs. Pieter Stolwijk


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
Ze schiep de mogelijkheden voor ...


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 13:25:46 (GMT)
--------------------------------------------------

en raakte direct betrokken bij

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Jaaaa. Bedankt naamgenoot :-) Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henk Peelen
43 mins
  -> dank je wel, Henk

agree  AAAmedical
1 hr
  -> thank you!

agree  Satie
1 hr
  -> thank you!

agree  Ariser
2 hrs
  -> thank you!

agree  David Nielson
2 hrs
  -> thank you, David

agree  vixen
2 hrs
  -> thank you!

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verschafte zich de argumenten


Explanation:
evt. vond dat zij wel kon...

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 40

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
bereidde de transactie voor


Explanation:
of: hielp bij de voorbereiding van
Misschien een andere oplossing?

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
13 hrs