borrower

Dutch translation: kredietnemer

English term or phrase:borrower
Dutch translation:kredietnemer
Entered by: Jacki

14:04 Jan 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: borrower
Een bedrijf dat geld heeft geleend van een ander bedrijf (niet helemaal duidelijk wat voor soort bedrijf het laatste is, waarschijnlijk een investeringsmaatschappij).
Hoe heet dan het bedrijf dat geld heeft geleend: in het Engels dus borrower?

Jacki
Jacki
Netherlands
kredietnemer, geldnemer, lener
Explanation:
Financieel woordenboek.

Succes!

Renate

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-27 14:22:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Antwoord op jouw vraag: ja, ook als het om een bedrijf gaat en niet om een persoon.

Groeten

Renate
Selected response from:

Renate van den Bos
Grading comment
Hoewel jouw vertaling waarschijnlijk het meest geschikt is, heb ik uiteindelijk gekozen voor een omschrijgin :$. Toch bedankt.
Jacki
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6kredietnemer, geldnemer, lener
Renate van den Bos
4 +3lener, ontlener (desnoods: leningnemer)
Evert DELOOF-SYS
5geldnemer
Wolter Jetten


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
kredietnemer, geldnemer, lener


Explanation:
Financieel woordenboek.

Succes!

Renate

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-27 14:22:35 (GMT)
--------------------------------------------------

Antwoord op jouw vraag: ja, ook als het om een bedrijf gaat en niet om een persoon.

Groeten

Renate

Renate van den Bos
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 113
Grading comment
Hoewel jouw vertaling waarschijnlijk het meest geschikt is, heb ik uiteindelijk gekozen voor een omschrijgin :$. Toch bedankt.
Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  itshow
6 mins

agree  Carla Zwanenberg
10 mins

agree  Benny Raemaekers
15 mins

agree  Satie
26 mins

agree  Peter Leistra
27 mins

agree  Henk Peelen
39 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
lener, ontlener (desnoods: leningnemer)


Explanation:
zijn alvast twee (drie) mogelijkheden.

Leningnemer als je zeer specifiek wilt zijn (geen mooi NL!).

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Benny Raemaekers
12 mins

agree  ampmtrans: Is juist en hij die de lening verstrekt is "lender"
19 mins

agree  Henk Peelen
35 mins

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
geldnemer


Explanation:
gebruikelijke term in overeenkomsten van geldlening

Wolter Jetten
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 53