memorandum of understanding

Dutch translation: intentieverklaring

English term or phrase:memorandum of understanding
Dutch translation:intentieverklaring
Entered by: Jacki

15:36 Jan 30, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: memorandum of understanding
Een bedrijf wil investeren in een warenhuisketen in Zuid-Amerika. Deze blijkt echter te zijn betrokken bij witwaspraktijken. Het bedrijf wil zich daarom terugtrekken. De verantwoordelijke persoon zegt daarop: "But we already signed a memorandum of understanding".
Memorandum van overeenstemming lijkt met hier niet passen, evenmin als onvertaald laten.

Wie weet wel hoe het hier moet worden vertaald?

Jacki
Jacki
Netherlands
intentieverklaring
Explanation:
Een idee als ik zo jouw toelichting lees.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Hoewel "memorandum van overeenstemming" of onvertaald ook mogelijkheden zijn, lijken me die meer politiek getint en niet helemaal in de context passen. Ik kies daarom voor intentieverklaring. Bedankt Linda. Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4intentieverklaring
Linda Ferwerda
5onvertaald laten
AnnekeHC
5memorandum van overeenstemming
Wolter Jetten
5onvertaald laten
AnnekeHC


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
intentieverklaring


Explanation:
Een idee als ik zo jouw toelichting lees.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715
Grading comment
Hoewel "memorandum van overeenstemming" of onvertaald ook mogelijkheden zijn, lijken me die meer politiek getint en niet helemaal in de context passen. Ik kies daarom voor intentieverklaring. Bedankt Linda. Jacki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Carole Raes
25 mins

agree  Quark
5 hrs

agree  Saskia Steur
16 hrs

agree  Peter Leistra: zeker
18 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
memorandum van overeenstemming


Explanation:
zie Jur. Lexicon


    Juridisch Lexicon
Wolter Jetten
Netherlands
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 53

52 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
onvertaald laten


Explanation:
Dag Jacki,

zie vele soortgelijke discussies op o.a. de lijst "vertaal".

Sterkte ermee.

Anneke

AnnekeHC

53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
onvertaald laten


Explanation:
Dag Jacki,

zie vele soortgelijke discussies op o.a. de lijst "vertaal".

Sterkte ermee.

Anneke

AnnekeHC