KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

cash applications personnel

Dutch translation: afdeling financiën en boekhouding


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cash applications personnel
Dutch translation:afdeling financiën en boekhouding
Entered by: Jacki

12:56 Jan 31, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: cash applications personnel
Het betreft hier volgens mij een afdeling van een groot internationaal bedrijf:

John is informed by cash applications personnel that a wire transfer has been received on behalf of the customer

Jacki
Jacki
Netherlands
(Personeel van de) Afdeling Financiën/Boekhouding
Explanation:
Het lijkt erop dat Cash Applications zo'n beetje alles inhoudt wat door een Afdeling Financiën of Boekhouding gedaan wordt. Zie onderstaande referenties voor een beschijving.
Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Bedankt. Ik denk dat ik het maar algemeen hou. Financiële of boekhoudafdeling oid. Jacki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(Personeel van de) Afdeling Financiën/Boekhouding
Tina Vonhof
3kasmedewerker
vixen
3personeel voor de afdeling voor aanvragen voor kasgeld
Henk Peelen


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
personeel voor de afdeling voor aanvragen voor kasgeld


Explanation:
misschien een financiële instelling die bijvoorbeeld winkels voorziet van kleingeld, of een afdeling van de gemeentelijke overheid die voor noodgevallen kleine contanten verstrekt.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kasmedewerker


Explanation:
Is dit misschien weer zo'n mooie Engelse benaming voor iets eenvoudigs?

In de bankwereld zou zo'n persoon wellicht een kas- of baliemedewerker heten.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(Personeel van de) Afdeling Financiën/Boekhouding


Explanation:
Het lijkt erop dat Cash Applications zo'n beetje alles inhoudt wat door een Afdeling Financiën of Boekhouding gedaan wordt. Zie onderstaande referenties voor een beschijving.


    Reference: http://www.auditnet.org/docs/AMPCashApps.doc
    Reference: http://www.careerlink.org/0/6/9/1/po/000061.htm
Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423
Grading comment
Bedankt. Ik denk dat ik het maar algemeen hou. Financiële of boekhoudafdeling oid. Jacki