KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

divesting

Dutch translation: het afsplitsen van bedrijven


16:32 Apr 3, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: divesting
On the questio about the further developments in de divesting process of the engineering companies in de UK, ...
Kaat
Dutch translation:het afsplitsen van bedrijven
Explanation:
di·ves·ti·ture [ da_'vest`t›5,  d`'vest`t›:r ], di·vest·ment [ -'ves(t)m5nt ]
( niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
1 het ontdoen van
het ontnemen, het beroven van, het ontkleden
ontmanteling
2 afstand
het afstaan, (gedwongen) overdracht
afsplitsing ( van bedrijf )
Selected response from:

Inge Derycke
Grading comment
Hartelijk dank.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2het afsplitsen van bedrijvenInge Derycke
5afstotingsproces van...Saskia Steur
4saneringAnnelies Vonk
4desinvesteringsproces; proces waarbij de ingenieursbureaus in het VK uit hun rechten worden geplaats
Henk Peelen
4het proces van gedwongen overdracht
joeky janusch
4h: divesting process : desinvesteringsproces
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
h: divesting process : desinvesteringsproces


Explanation:
Bv.
... op te leveren ? 1. Investeren (build) 2. Handhaven (hold) 3. Oogsten (harvest)
4. Desinvesteren (divest) 33. De fase programma-formulering ...
www.feweb.vu.nl/aureus/studiefaciliteiten/tentamens/ tentamen/semester3/pdf/marktk_inl_171298_tent.pdf

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 2706

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Kuypers
6 mins

disagree  Inge Derycke: het afsplitsen van bedrijven
39 mins

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het proces van gedwongen overdracht


Explanation:
eventueel afsplitsend proces, maar dat klinkt volgens mij niet zo. Je zou wel afsplitsen kunnen gebruiken.

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
desinvesteringsproces; proces waarbij de ingenieursbureaus in het VK uit hun rechten worden geplaats


Explanation:
divest: afstoten, deïnvesteren, ontzetten

divestment = desinvestering
divesture = ontzetting
divesture of rights = ontzetting uit rechten

Kan dus zijn:
desinvesteringsproces
proces waarbij de ingenieursbureaus in het VK uit hun rechten worden geplaatst.


Kun je in de context een aanwijzing vinden die één van beide hypothesen bevestigt?

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
het afsplitsen van bedrijven


Explanation:
di·ves·ti·ture [ da_'vest`t›5,  d`'vest`t›:r ], di·vest·ment [ -'ves(t)m5nt ]
( niet-telbaar zelfstandig naamwoord )
1 het ontdoen van
het ontnemen, het beroven van, het ontkleden
ontmanteling
2 afstand
het afstaan, (gedwongen) overdracht
afsplitsing ( van bedrijf )


Inge Derycke
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Hartelijk dank.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Chris Hopley
1 hr

agree  AllisonK
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sanering


Explanation:
Sanering in de zin van afstoten van minder rendabele bedrijfsonderdelen.


Annelies Vonk
Netherlands
PRO pts in pair: 23

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
afstotingsproces van...


Explanation:
to divest = ontkleden, afstoten, ontmantelen
vlgs van Amerongen

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 379