KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

incorporated

Dutch translation: Zijn ook van toepassing


17:20 May 26, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial / Oil contract
English term or phrase: incorporated
Where not in conflict with the above XX's General Terms and Conditions of sales of crude oil and oil products (Issue January 1997) to apply.
Also where not in conflict INCOTERMS 2000 are incorporated.
Renate van den Bos
Dutch translation:Zijn ook van toepassing
Explanation:
Ik zou in dit geval 'incorporated' niet letterlijk vertalen:

Verder, voorzover er geen conflict bestaat, zijn INCOTERMS 2000 ook van toepassing.

Selected response from:

Tina Vonhof
Canada
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1opgenomen
Henk Peelen
4 +1onlosmakelijk deel uitmaken van
Chris Hopley
4Zijn ook van toepassing
Tina Vonhof


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
opgenomen


Explanation:
zou ik zeggen
opgenomen/omvat



moielijke zinnen, vind ik trouwens

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hirselina
9 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
onlosmakelijk deel uitmaken van


Explanation:
If you say that certains terms & conditions (etc.) are deemed to be incorporated in a contract, you would say in Dutch dat ze worden geacht onlosmakelijk deel uitmaken van de overeenkomst.

E.g.:
-> "De inspecteur stelt dat de pensioenaanspraak die voortvloeit uit de verplichte beroepspensioenregeling onlosmakelijk deel uitmaakt van de pensioentoezegging die door de werkmaatschappij in eigen beheer is gedaan omdat beide regelingen tezamen leiden tot een door de werkgever gegarandeerd pensioen van 70% van het laatstgenoten salaris"
http://www.watsonwyatt.com/europe/netherlands/news/BraInsBri...

-> "resolutie van het Europees Parlement met de opmerkingen die onlosmakelijk deel uitmaken van dit besluit"
http://europa.eu.int/abc/doc/off/bull/nl/9704/p106005.htm

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-26 17:41:24 (GMT)
--------------------------------------------------

\'ingevoegd\' kan misschien ook.


    Reference: http://www.watsonwyatt.com/europe/netherlands/news/BraInsBri...
    Reference: http://europa.eu.int/abc/doc/off/bull/nl/9704/p106005.htm
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacqueline van der Spek
25 mins

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zijn ook van toepassing


Explanation:
Ik zou in dit geval 'incorporated' niet letterlijk vertalen:

Verder, voorzover er geen conflict bestaat, zijn INCOTERMS 2000 ook van toepassing.



Tina Vonhof
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 423
Grading comment
Bedankt! Renate