KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

cumulative subordinate notes

Dutch translation: cumulatieve achtergestelde (kortlopende) obligaties


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cumulative subordinate notes
Dutch translation:cumulatieve achtergestelde (kortlopende) obligaties
Entered by: Jacqueline van der Spek

15:12 May 27, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: cumulative subordinate notes
The notes are perpetual cumulative subordinate notes targeted at retail investors.
Kaat
cumulatieve achtergestelde (kortlopende) obligaties
Explanation:
Vakwoordenboek Bankzaken.

HTH,
Jacqueline
Selected response from:

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4cumulatieve achtergestelde promesse
Henk Peelen
4cumulatieve achtergestelde (kortlopende) obligaties
Jacqueline van der Spek


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cumulatieve achtergestelde (kortlopende) obligaties


Explanation:
Vakwoordenboek Bankzaken.

HTH,
Jacqueline

Jacqueline van der Spek
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 832
Grading comment
Hartelijk dank.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
cumulatieve achtergestelde promesse


Explanation:
Jurlex:
cumuliative = cumulatief
subordinate = achtergesteld; ondergeschikt; lagere; bijkomstige
Van Dale:
note = promesse
dikke vandalen:
promesse = gedateerd en aan zekere vormvereisten voldoend document waarin de ondertekenaar zijn onvoorwaardelijke belofte heeft vastgelegd om op de plaats en op de dag die in het document worden genoemd een bepaalde som te betalen aan degene aan wie de betaling moet geschieden of aan diens order

en promesse is slechts in geringe mate verhandelbaar

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150