KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

depth

Dutch translation: gedetailleerdheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:depth
Dutch translation:gedetailleerdheid
Entered by: Joep Muijs

09:45 Nov 12, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: depth
The depth of information.
Kom er ff niet uit. "Diepgang" is niet van toepassing, "relevantie" ook niet. Dank reeds voor jullie meedenken!
Joep Muijs
Netherlands
(mate van) gedetailleerdheid, volledigheid
Explanation:
Depth of information refers to the level of detail given or the completeness.

-> "Breadth and depth of information- How detailed is the information? What evidence is given to back it up? Does it cover all relevant areas of the subject? Does the Web page link to further relevant sources of information?"
http://www.brookes.ac.uk/services/library/webeval.html

-> "Een tweede bezwaar is dat de mate van gedetailleerdheid geen recht doet aan de grotere invloed die aandeelhouders en andere betrokkenen moeten hebben en moeten uitoefenen, op het bewerkstelligen van een goed ondernemingsbestuur."
http://www.accf.nl/pages/members/Tabaksblat moet kiezen boot...
Selected response from:

Chris Hopley
Netherlands
Grading comment
Bedankt Chris. Dat is de spijker op zijn kop in de onderhavige context. Alle overige meedenkers uiteraard ook bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1(mate van) gedetailleerdheid, volledigheid
Chris Hopley
3 +1essentie
joeky janusch
4nauwgezetheid
Drs. Pieter Stolwijk
3intensiteitxxxNicolette Ri
3betekenis, omvangLinda Ferwerda


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
betekenis, omvang


Explanation:
Twee suggesties....misschien past het in je context.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 715

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nauwgezetheid


Explanation:
evt. grondigheid (allebei lekker ouderwets)

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 40

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
essentie


Explanation:
Misschien past dit ??

joeky janusch
Israel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
0 min

neutral  hirselina: Misschien past dit ook niet, who knows
59 mins

20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
(mate van) gedetailleerdheid, volledigheid


Explanation:
Depth of information refers to the level of detail given or the completeness.

-> "Breadth and depth of information- How detailed is the information? What evidence is given to back it up? Does it cover all relevant areas of the subject? Does the Web page link to further relevant sources of information?"
http://www.brookes.ac.uk/services/library/webeval.html

-> "Een tweede bezwaar is dat de mate van gedetailleerdheid geen recht doet aan de grotere invloed die aandeelhouders en andere betrokkenen moeten hebben en moeten uitoefenen, op het bewerkstelligen van een goed ondernemingsbestuur."
http://www.accf.nl/pages/members/Tabaksblat moet kiezen boot...


    Reference: http://www.brookes.ac.uk/services/library/webeval.html
    Reference: http://www.accf.nl/pages/members/Tabaksblat%20moet%20kiezen%...
Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785
Grading comment
Bedankt Chris. Dat is de spijker op zijn kop in de onderhavige context. Alle overige meedenkers uiteraard ook bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS
3 mins

neutral  hirselina: In vele contexten betekent "depth" niet gedetailleerdheid maar iets als veelzijdigheid, compexiteit. Zonder context is het raden geblazen
49 mins
  -> Het is toch altijd raden geblazen met KudoZ vragen: soms moet je de hele tekst al gelezen hebben om echt goed te kunnen oordelen welke vertaling van een bepaalde term het beste past. Alleen de vraagsteller is daartoe in staat.

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
intensiteit


Explanation:
een gok

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123