KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

tax ramification

Dutch translation: fiscale gevolgen/consequenties


10:26 Dec 1, 2003
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: tax ramification
- Als alles contant moet, verhogen we
de prijs tot 16 miljoen dollar.

- Dat is 'n bom geld.

- Not with the tax ramifications.

- Leg dat eens uit.

...
De Facto
Dutch translation:fiscale gevolgen/consequenties
Explanation:
ramifications in deze context betekent: a subsidiary consequence, esp. one that complicates (Collins)

... Fiscale gevolgen. ... Bij een aandelentransactie maakt het voor de fiscale gevolgen
verschil of de verkoper een natuurlijk persoon is of een rechtspersoon. ...
www.uwbedrijfverkopen.nl/info_fiscale_gevolgen.htm

Wat zijn de fiscale gevolgen van een echtscheiding? gevolgen ...
... Bijvoorbeeld over eventuele fiscale gevolgen voor de heffing van overdrachtsbelasting
bij de verdeling van een woning. Of is er sprake van overwaarde? ...
www.scheidenendelen.nl/rol/tekstwissels.html

Veranderingen in uw leven hebben financiële en fiscale consequenties. ... Ik ga scheiden.
Wat zijn voor mij daarvan de financiële en fiscale consequenties ? ...
www.ey.nl/?pag=714 - 13k

... Uw verzekeringsadviseur kan u er meer over vertellen. 2. De fiscale
consequenties van een postzegelverzameling. Postzegelverzamelingen ...
www.nvpvnijmegen.nl/ de_zakelijke_kant_van_de_filatel.htm - 21k - 29 nov 2003

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 11:50:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Als je het wat simpeler wilt vertalen, kun je natuurlijk ook zeggen:
- Niet als je er ook nog belasting over moet betalen.
- Niet als er (ook nog) een deel naar de belastingen gaat.
Selected response from:

vixen
Greece
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4fiscale gevolgen/consequenties
vixen
3 +2er blijft niets/weinig van over
Chris Hopley
4de verschillende manieren waarop we de belasting kunnen doorsluizenxxxNicolette Ri
3 +1Belastingvoordeel
Channa Montijn


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
fiscale gevolgen/consequenties


Explanation:
ramifications in deze context betekent: a subsidiary consequence, esp. one that complicates (Collins)

... Fiscale gevolgen. ... Bij een aandelentransactie maakt het voor de fiscale gevolgen
verschil of de verkoper een natuurlijk persoon is of een rechtspersoon. ...
www.uwbedrijfverkopen.nl/info_fiscale_gevolgen.htm

Wat zijn de fiscale gevolgen van een echtscheiding? gevolgen ...
... Bijvoorbeeld over eventuele fiscale gevolgen voor de heffing van overdrachtsbelasting
bij de verdeling van een woning. Of is er sprake van overwaarde? ...
www.scheidenendelen.nl/rol/tekstwissels.html

Veranderingen in uw leven hebben financiële en fiscale consequenties. ... Ik ga scheiden.
Wat zijn voor mij daarvan de financiële en fiscale consequenties ? ...
www.ey.nl/?pag=714 - 13k

... Uw verzekeringsadviseur kan u er meer over vertellen. 2. De fiscale
consequenties van een postzegelverzameling. Postzegelverzamelingen ...
www.nvpvnijmegen.nl/ de_zakelijke_kant_van_de_filatel.htm - 21k - 29 nov 2003

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-01 11:50:55 (GMT)
--------------------------------------------------

Als je het wat simpeler wilt vertalen, kun je natuurlijk ook zeggen:
- Niet als je er ook nog belasting over moet betalen.
- Niet als er (ook nog) een deel naar de belastingen gaat.

vixen
Greece
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 1509

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marciam: fiscale gevolgen
37 mins

agree  Kate Hudson
1 hr

agree  Chris Hopley: hier: nadelige gevolgen
5 hrs
  -> Inderdaad. Vandaar mijn aanvullende suggesties voor de vertaling.

agree  Mirjam Bonne-Nollen: met vixen - 'niet als je er ook nog belasting over moet betalen' klinkt na een uitdrukking als 'een bom geld' beter - minder formeel - dan 'fiscale gevolgen' (IMHO)
2 days 8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
de verschillende manieren waarop we de belasting kunnen doorsluizen


Explanation:
Dat zie ik erin tenminste.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Belastingvoordeel


Explanation:
Ik krijg bij deze context het idee dat ze het meer over " zwart" geld hebben (dus geen belasting betalen over de transactie)

Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 59

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Saskia Steur
1 day 2 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
er blijft niets/weinig van over


Explanation:
Het gaat er m.i. om dat het een heel groot bedrag lijkt totdat je met de nadelige belastingeffecten rekening houdt.

- Als alles contant moet, verhogen we de prijs tot 16 miljoen dollar.

- Dat is 'n bom geld.

- Ja, maar na belasting blijft er weinig van over.

- Leg dat eens uit.


Chris Hopley
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 785

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
1 hr

agree  Jacqueline van der Spek
13 hrs