KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

lead card

Dutch translation: cliënteninformatiekaartje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lead card
Dutch translation:cliënteninformatiekaartje
Entered by: Mirjam Bonne-Nollen

15:15 Dec 10, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: lead card
Deze uitdrukkin wordt gebruikt in verkooptechnieken.
RVL-RVL
United States
cliënteninformatiekaartje
Explanation:
een kaartje dat (bv. verkoopmedewerkers) informatie geeft over cliënten. Wordt veel gebruikt in stands tijdens conferenties.
Voorbeeld van zo'n kaartje:
siskindtraining.com/leadcard.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 11:53:28 (GMT)
--------------------------------------------------

misschien is \'cliënteninformatie-kaartje\' duidelijker
Selected response from:

Mirjam Bonne-Nollen
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1cliënteninformatiekaartjeMirjam Bonne-Nollen
2troefkaart
Channa Montijn


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
troefkaart


Explanation:
Hangt helemaal van de context af hoor!
Een soort 'joker' die je inzet tijdens het spel dat verkoop heet... (maar dit is wel heel vrij...)

Channa Montijn
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 59

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
cliënteninformatiekaartje


Explanation:
een kaartje dat (bv. verkoopmedewerkers) informatie geeft over cliënten. Wordt veel gebruikt in stands tijdens conferenties.
Voorbeeld van zo'n kaartje:
siskindtraining.com/leadcard.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-11 11:53:28 (GMT)
--------------------------------------------------

misschien is \'cliënteninformatie-kaartje\' duidelijker


    Reference: http://www.advantekinc.com/atleadcardtips.html
Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 105

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Channa Montijn: Vind ik inderdaad veel beter. Ik zocht het echt in de verkeerde richting.
4 hrs
  -> Dank je wel!