KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

Property conservation

Dutch translation: bescherming van eigendommen (tegen/voor brand, overstroming, wateroverlast et cetera)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Property conservation
Dutch translation:bescherming van eigendommen (tegen/voor brand, overstroming, wateroverlast et cetera)
Entered by: Henk Peelen

11:23 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Property conservation
American term to describe policy guidelines to protect a business (building, assets) from fire, flooding etc.
xxxSanmar
bescherming van eigendommen (tegen/voor brand, overstroming, wateroverlast et cetera)
Explanation:
zou ik zeggen

Wat meer letterlijk:
behoud van eigendommen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 14:11:12 (GMT)
--------------------------------------------------

Nicolette:
absoluut, bescherming IS behoud, terwijl behoud bescherming KAN omvatten, lijkt mij (maar misschien kun je het ook zo zien dat bescherming gelijk is aan behoud en behoud in feite altijd bescherming is (tegen alle factoren die het behoud in gevaar brengen). Ik vind dat bescherming hier veel beter past.
Selected response from:

Henk Peelen
Netherlands
Grading comment
Hartstikke bedankt, Henk!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4bescherming van eigendommen (tegen/voor brand, overstroming, wateroverlast et cetera)
Henk Peelen
4facilitair management
11thmuse
4instandhoudingxxxNicolette Ri


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
bescherming van eigendommen (tegen/voor brand, overstroming, wateroverlast et cetera)


Explanation:
zou ik zeggen

Wat meer letterlijk:
behoud van eigendommen

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 14:11:12 (GMT)
--------------------------------------------------

Nicolette:
absoluut, bescherming IS behoud, terwijl behoud bescherming KAN omvatten, lijkt mij (maar misschien kun je het ook zo zien dat bescherming gelijk is aan behoud en behoud in feite altijd bescherming is (tegen alle factoren die het behoud in gevaar brengen). Ik vind dat bescherming hier veel beter past.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150
Grading comment
Hartstikke bedankt, Henk!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  joeky janusch
1 min

agree  Martijn Naarding
11 mins

agree  xxxNicolette Ri: er is wel een nuanceverschil tussen behoud en bescherming (natuurbehoud/natuurbescherming)
1 hr

agree  Tina Vonhof: bescherming.
4 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
instandhouding


Explanation:
ter aanvulling op wat Henk zegt.

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
facilitair management


Explanation:
It is much wider than protection against disaster. It also includes maintenance (inspection of plant rooms, fire escapes, signage, training of occupant emergency teams). Assist in the development of Occupant Emergency Policy.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 777