KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

war-for-talent specialist

Dutch translation: talentenjager


13:36 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: war-for-talent specialist
Verder geen context.
Renate van den Bos
Dutch translation:talentenjager
Explanation:
de man die talentenjachten houdt

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 13:48:07 (GMT)
--------------------------------------------------

koppensneller, in de zin van headhunter (maar dat is wel negatief)
Selected response from:

xxxNicolette Ri
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2talentenjagerxxxNicolette Ri
4een specialist in de jacht op talentMirjam Bonne-Nollen
3 +1specialist in het gevecht om talent; talentenjachtspecialist
Henk Peelen


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
specialist in het gevecht om talent; talentenjachtspecialist


Explanation:
specialist in het zoeken naar talent
specialist in het vechten om talent
specialist in het gevecht om talent
specialist in de strijd om talent

Van Dale E-N:
war for = strijden voor (vaak figuurlijk)

Ik denk dat men bedoelt een specialist in het aantrekken én vasthouden van talent.

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 4150

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: A war-for-talent specialist could be a manager who knows how to recognise, attract, develop and retain Key People http://www.fenman.co.uk/catalogue/product/warc.htm
8 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
talentenjager


Explanation:
de man die talentenjachten houdt

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 13:48:07 (GMT)
--------------------------------------------------

koppensneller, in de zin van headhunter (maar dat is wel negatief)

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123
Grading comment
Bedankt! Renate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tina Vonhof
2 hrs

agree  Huijer
18 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een specialist in de jacht op talent


Explanation:
'Headhunters, selectie- en rekruteringsbureaus maken vandaag het mooie weer op de arbeidsmarkt. Wie zijn ze, wat is hun aanpak en wat verwachten ze van u als kandidaat in hun jacht op talent?'

'Talent scouting, het ontdekken en ontwikkelen van wetenschappelijk talent, is een levensbehoefte van universiteiten. Dat is het altijd al geweest, maar zeker de laatste jaren stijgt de urgentie. De wetenschappelijke staf vergrijst, de doorstroming is gering, jonge slimmeriken wijken uit naar beter betaalde banen dan het aio-schap, banen met meer status bovendien. Ook de Universiteit Maastricht stort zich in het kader van het nieuwe HRM-beleid in de jacht op talent, al was het maar om te voorkomen dat met het bama-stelsel veelbelovende studenten elders hun master gaan volgen en de kwaliteit van het UM-onderzoek straks achteruit gaat. Maar hoe zoek en vind je potentiële toppers?


--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 15:00:13 (GMT)
--------------------------------------------------

ik zou er niet iets van maken met \'talentenjacht\' - dat riekt teveel naar de Soundmixshow en zo....


    Reference: http://www.mesquita.be/nl/Arbeidsmarkt.htm
    Reference: http://www.observant.unimaas.nl/default.asp?page=/jrg23/obs3...
Mirjam Bonne-Nollen
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 105