KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

business building

Dutch translation: omzet verhogen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business building
Dutch translation:omzet verhogen
Entered by: 11thmuse

13:53 Dec 18, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: business building
He has been serving predominantly TMT (telecom, media, technology) clients in corporate governance, sales force effectiveness, merger strategies, and business building.
Renate van den Bos
omzet verhogen
Explanation:
Building business is growth of sales.
Selected response from:

11thmuse
Grading comment
Bedankt! Renate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zakelijke/bedrijfs uitbreiding/verbetering
AllisonK
4 +2het opzetten van ondernemingenxxxNicolette Ri
4omzet verhogen
11thmuse
4bedrijfsoprichting
Marc Van Gastel


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
het opzetten van ondernemingen


Explanation:
-

xxxNicolette Ri
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mirjam Bonne-Nollen
2 mins

agree  Henk Peelen
5 mins

neutral  AllisonK: zie mijn opmerking hieronder
8 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijfsoprichting


Explanation:
Het woord is duidelijk in betekenis en slechts ¨¦¨¦n woord.

Is het ook goed ?
De consultants op dit terrein gebruiken het vaak, kijk maar in google met "bedrijfsoprichting".

Staat niet in de dikke Van Dale. Who cares ? Kunt er ook niet elk samengesteld woord inzetten.



--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-18 14:15:02 (GMT)
--------------------------------------------------

Het gaat wel degelijk om het starten van een bedrijf, hoewel opbouwen niet uitgesloten is, maar dan wordt business development bijna steeds gebruikt. Daar zit juist het verschil. Kijk maar naar het gebruik op het net. Inderdaad gebruikt door de piramideschemaatjes Tupperware en consoorten, ook in de zin van \"start nu je eigen bedrijf\", niet \"ontwikkel nu je (bestaand) bedrijf\".

Marc Van Gastel
Belgium
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 62

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  AllisonK: sorry, maar dit heeft niets te maken met bedrijfsoprichting - je kan wel Google hits voor een woord vinden zonder dat het de juiste betekenis heeft in deze context. En sorry hoor, maar Tupperware is absoluut geen 'piramideschemaatje'!
38 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zakelijke/bedrijfs uitbreiding/verbetering


Explanation:
of iets dergelijks. IMO heeft dit niets met het opstarten van een onderneming te maken, maar met het uitbreiden of verbeteren van een specifieke onderneming.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2003-12-18 14:06:22 GMT)
--------------------------------------------------

dit heeft met groei van een bedrijf te maken, met het verhogen van de omzet, enz. zie referentie\'s:
... How to log in. ...Exclusively for Tupperware sales force members. Welcome to My.Tupperware,
where you\'ll find online business-building tools that help you grow ...
my.tupperware.com/ - 17k
... Building your Business. In these four sections, you\'ll find plenty
of practical advice and resources to help your business thrive ...
www.royalbank.com/sme/women/building_business.html - 34k
... an introduction. building your business. Help us to evaluate
the Equality Direct service by clicking here. ...
www.equalitydirect.org.uk/textonly/chap2/c2_intro.htm - 12k
... Building Your Business. November 2003. Some brokers have difficulty instituting
the concepts essential in building a profitable and sustainable brokerage. ...
www.mortgagemagazine.com.au/ detail_article.cfm?ArticleID=452 - 46k

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 0 min (2003-12-18 14:53:30 GMT)
--------------------------------------------------

voor Vangastel en Nicolette: als \'bedrijfsoprichting\' hier bedoeld was, dan stond er \"business start-ups\" of iets dergelijks; business building heeft alleen met bestaande bedrijven te maken, met hun omzet, marketing strategy, organisatie e.d.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 7 mins (2003-12-18 15:00:34 GMT)
--------------------------------------------------

nog meer referentie\'s (wordt trouwens ook gewoon onvertaald gelaten, mocht je daarvoor willen kiezen..):
... Laat Business Building voor u het verschil maken! Kijkt u eens naar
het verschil tussen succesvolle en onsuccesvolle bedrijven. ...
www.baatout.com/business.html - 23k
... zegt voor deze concurrentie niet bang te zijn: \"We zullen ons blijven richten op
de belangrijkste van de opkomende bedrijven. Business building wordt steeds ...
www.emerce.nl/archives/magazine/december2000/ kapitaal/11773.html
... Samenwerken met niet-concurrerende bedrijven die dezelfde doelgroep bedienen, direct-mailacties,
weten wat een ... Hij hanteert liever de term business-building. ...
www.baatout.com/trends.html - 12k


AllisonK
Netherlands
Native speaker of: English
PRO pts in pair: 102

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Evert DELOOF-SYS: niet zozeer met de vertaling, wel met de uitleg
13 mins
  -> bedankt - goeie vertalingen EN>NL laat ik liever aan de native speakers over! ;)

agree  Kate Hudson: has a lot in common with growing the business
55 mins
  -> that's what I thought. Apparently I'm (nearly) alone on that one....:)

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
omzet verhogen


Explanation:
Building business is growth of sales.

11thmuse
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 777
Grading comment
Bedankt! Renate