KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

operating margin

Dutch translation: bedrijfsmarge


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:operating margin
Dutch translation:bedrijfsmarge
Entered by: TMJS

09:15 Dec 22, 2003
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: operating margin
Performance was depressed so that operating margin ended the year at 3.8%

In de eurodicautom wordt dit als exploitatieresultaat vertaald, maar bestaat er in het Nederlands ook een term om aan te geven dat het om een percentage of marge gaat?
TMJS
bedrijfsmarge
Explanation:
Onder de leiding van M. Ghosn, heeft Nissan zich ertoe verbonden een geconsolideerde nettowinst terug te vinden op het boekjaar dat eindigt in maart 2001, de schuldenlast terug te schroeven tot minder dan 700 miljard yen en een bruto bedrijfsmarge vrij te maken van 4,5% tegen maart 2003..

http://www.leleux.be/leleux/JLCHome.nsf/0/0b60a4d5fd81d8e3c1...
Selected response from:

Els Immegeers
Belgium
Grading comment
Ik denk het ook. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2bedrijfsmargeEls Immegeers
3exploitatieresultaatNadjezda Heymans


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
bedrijfsmarge


Explanation:
Onder de leiding van M. Ghosn, heeft Nissan zich ertoe verbonden een geconsolideerde nettowinst terug te vinden op het boekjaar dat eindigt in maart 2001, de schuldenlast terug te schroeven tot minder dan 700 miljard yen en een bruto bedrijfsmarge vrij te maken van 4,5% tegen maart 2003..

http://www.leleux.be/leleux/JLCHome.nsf/0/0b60a4d5fd81d8e3c1...

Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Ik denk het ook. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Christine Hufkens
8 mins

agree  Marc Kuypers
1 hr

15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
exploitatieresultaat


Explanation:
Een mogelijkheid.

Nadjezda Heymans
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 32