KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

outer/outer price

Dutch translation: omverpakking


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:outer
Dutch translation:omverpakking
Entered by: Willemina Hagenauw

11:49 Jan 20, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: outer/outer price
"Note that the unit price, units per outer and outer prices are shown for each item."

Does anyone know the Dutch expression for this?
Willemina Hagenauw
aantal stuks per omverpakking / prijs per omverpakking
Explanation:
...is zo het eerste wat bij me opkomt.

In Nederland wordt over het algemeen de term 'omverpakking' gebruikt, waar in België meestal wordt gesproken over een 'karton'.

HTH

Groetjes,

Ann

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-20 12:03:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Ter info: omverpakking heeft 407 hits op Google

Bijkomende referenties

[DOC] Instructie verpakkingenmonitoring Wijnimporteurs
... Ad a): Clustering naar type omverpakking. U groepeert eenmalig uw producten in een beperkt aantal clusters van ongeveer gelijke omverpakkingen. ...
www.wijninfo.nl/site/DOC]

Richtlijnen voor het coderen van geneesmiddelen
... Een omverpakking kan bijvoorbeeld bevatten: een standaard aantal van een bepaalde consumenteneenheid (een doos met tien flesjes hoestsiroop); een ...
www.uacpharma.nl/promotie/ Richtlijn_artikelvariantcodering_Juli_%202002.doc PDF/handleiding.doc
Selected response from:

Anneken
Grading comment
Hartelijk dank voor de hulp!

Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2aantal stuks per omverpakking / prijs per omverpakking
Anneken
4 +1per outer : per verpakkinghirselina


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
per outer : per verpakking


Explanation:
http://www.wineschoppen.co.uk/boxes/frames/frame_modern.htm

Voor zover ik kon vaststellen is "outer" een algemeen woord voor allerlei soorten verpakkingen ("units" kunnen flessen, potjes, tubes, etc. zijn)

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 331

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson: this can also be per pallet or whatever the packaging unit is, anywhere from 6 units in a box to a full pallet
6 mins

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aantal stuks per omverpakking / prijs per omverpakking


Explanation:
...is zo het eerste wat bij me opkomt.

In Nederland wordt over het algemeen de term 'omverpakking' gebruikt, waar in België meestal wordt gesproken over een 'karton'.

HTH

Groetjes,

Ann

--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-20 12:03:00 (GMT)
--------------------------------------------------

Ter info: omverpakking heeft 407 hits op Google

Bijkomende referenties

[DOC] Instructie verpakkingenmonitoring Wijnimporteurs
... Ad a): Clustering naar type omverpakking. U groepeert eenmalig uw producten in een beperkt aantal clusters van ongeveer gelijke omverpakkingen. ...
www.wijninfo.nl/site/DOC]

Richtlijnen voor het coderen van geneesmiddelen
... Een omverpakking kan bijvoorbeeld bevatten: een standaard aantal van een bepaalde consumenteneenheid (een doos met tien flesjes hoestsiroop); een ...
www.uacpharma.nl/promotie/ Richtlijn_artikelvariantcodering_Juli_%202002.doc PDF/handleiding.doc


    eigen ervaring
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Hartelijk dank voor de hulp!

Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxNicolette Ri: of per groothandelsverpakking
5 mins
  -> niet helemaal akkoord: 'omverpakking' is een specifieke term voor de detailhandel, groothandels bestellen meestal in pallethoeveelheden

agree  Mirjam Bonne-Nollen
2 hrs