KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

business metrics

Dutch translation: businessmetriek


08:07 Oct 16, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: business metrics
By allowing users to navigate through business metrics such as sales trends, customer order records etc....

XXX launches product to automate business metrics management processes
Edie73
Dutch translation:businessmetriek
Explanation:

...established business assesment criteria

Over Cognos e-Applications
De Cognos e-Applications bevatten gedefinieerde extracties en gegevensmodellen, beproefde businessinformatie en ideale werkmethoden die afgebeeld worden via een vastgelegde businessmetriek, evenals een brede waaier van KPI's (Key Performance Indicators), rapporten en analyses. De Cognos e-Applications zijn gebaseerd op Cognos' unieke operationele framewerk en robuuste productieomgeving. Ze helpen gebruikers van SAP, J.D. Edwards, Oracle Applications en IBM WebSphere Commerce Suite om zich een strategisch beeld te vormen van hun gegevens. Zo kunnen ze onmiddellijk een grote businesswaarde halen uit hun ERP- (Enterprise Resource Planning) en e-commerce systemen.
http://www.cognos.be/be/ecommerce_nl.html.

HTH
Selected response from:

Davorka Grgic
Grading comment
Bedankt voor je hulp!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1businessmetriek
Davorka Grgic
4periodieke bedrijfscijfersEsther Damsteeg
4bedrijfskengetallen
Carla Zwanenberg
4zaken statistieken
edlih_be


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaken statistieken


Explanation:
I'd question the direct translation of 'metrics' into Dutch. I think 'statistics' covers the area that they are referring to.

edlih_be
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 18

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bedrijfskengetallen


Explanation:
Hallo,

ik denk dat hiermee bedrijfskengetallen worden bedoeld.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
businessmetriek


Explanation:

...established business assesment criteria

Over Cognos e-Applications
De Cognos e-Applications bevatten gedefinieerde extracties en gegevensmodellen, beproefde businessinformatie en ideale werkmethoden die afgebeeld worden via een vastgelegde businessmetriek, evenals een brede waaier van KPI's (Key Performance Indicators), rapporten en analyses. De Cognos e-Applications zijn gebaseerd op Cognos' unieke operationele framewerk en robuuste productieomgeving. Ze helpen gebruikers van SAP, J.D. Edwards, Oracle Applications en IBM WebSphere Commerce Suite om zich een strategisch beeld te vormen van hun gegevens. Zo kunnen ze onmiddellijk een grote businesswaarde halen uit hun ERP- (Enterprise Resource Planning) en e-commerce systemen.
http://www.cognos.be/be/ecommerce_nl.html.

HTH



    see above
    I translated this term to Spanish couple of months ago.
Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 63
Grading comment
Bedankt voor je hulp!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  edlih_be
2 mins
  -> Thx. edlih.

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
periodieke bedrijfscijfers


Explanation:
Misschien is dit een mogelijk alternatief?

Groeten,
Esther

Esther Damsteeg
New Zealand