KudoZ home » English to Dutch » Bus/Financial

equity

Dutch translation: equity, eigen vermogen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:equity
Dutch translation:equity, eigen vermogen
Entered by: Thijs van Dorssen

01:02 Oct 22, 2001
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: equity
We can't build any equity for a kid's college education by paying rent. Dat zegt een man die met z'n gezin naar een huis buiten de stad verhuist. Kan iemand me hiermee helpen?
Sandra
equity
Explanation:
Hoi Sandra,

Equity = overwaarde van je huis (verschil tussen het bedrag waarvoor je de hypotheek hebt afgesloten en het bedrag dat het huis nu waard is)

Een mogelijke vertaling zou zijn : we bouwen geen overwaarde op om het college geld van te betalen als we blijven huren

http://www.bankrate.com/brm/hstep.asp

Succes ermee!
Selected response from:

Ellemiek Drucker
Grading comment
Bedankt! Jouw voorstel paste prima in mijn vertaling.

groetjes

Sandra
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5equity
Ellemiek Drucker
4 +1eigen kapitaal, vermogen, middelen
Thijs van Dorssen
4 +1sparen
Carla Zwanenberg


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sparen


Explanation:
Hallo Sandra,

Van Dale geeft als één van de vertalingen voor equity: actief vermogen (na aftrek van hypotheek en andere schulden).

Ik denk dat de man gewoon bedoelt: we kunnen niet voor het kind zijn opleiding sparen door huur te betalen.
Of anders letterlijker:
we kunnen geen vermogen opbouwen om het kind zijn opleiding te financieren door huur te betalen.

Maar dit laatste klinkt wat mij betreft wel erg 'zwaar'.

Groeten,
Carla

Carla Zwanenberg
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 317

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joeri Van Liefferinge: Absoluut!
9 mins
  -> dank je :)

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
eigen kapitaal, vermogen, middelen


Explanation:
We kunnen geen kapitaal opbouwen voor de studie van een kind door huur te betalen.

Meaning that he thinks it is wiser to buy real estate and build up a little equity (vermogen) than paying rent to a landlord.

Regards

Thijs van Dorssen
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Esther Damsteeg: eigen vermogen
1 min
  -> Thanks Esther! Eigen vermogen is het.

20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
equity


Explanation:
Hoi Sandra,

Equity = overwaarde van je huis (verschil tussen het bedrag waarvoor je de hypotheek hebt afgesloten en het bedrag dat het huis nu waard is)

Een mogelijke vertaling zou zijn : we bouwen geen overwaarde op om het college geld van te betalen als we blijven huren

http://www.bankrate.com/brm/hstep.asp

Succes ermee!

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 57
Grading comment
Bedankt! Jouw voorstel paste prima in mijn vertaling.

groetjes

Sandra