KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

lean initiative

Dutch translation: leanprogramma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lean initiative
Dutch translation:leanprogramma
Entered by: xxxosp

13:01 Mar 22, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: lean initiative
Vicky is an accounts payable manager who was given receptionist duties as the result of a lean initiative.

Zie ook http://www.proz.com/kudoz/1830972
xxxosp
Belgium
Lean-initiatief
Explanation:
Andere oplossingen verwijzen niet naar het Lean-concept, terwijl dit wel nodig is volgens mij in jouw vertaling.

Zie onder meer: http://www.nieuwsbank.nl/_payment/order/1064573360/inp/2004/...
Selected response from:

Luc Dielis
Belgium
Grading comment
Inderdaad, het leanconcept komt elders in de tekst ook nog voor. Wel verkies ik hier 'leanprogramma'.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Lean-initiatief
Luc Dielis
3 +2kostenbesparingsprogramma
Ron Willems
3efficiency-operatieGuus van Osch
2bezuinigingsmaatregelJack den Haan


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
bezuinigingsmaatregel


Explanation:
Ben hier niet helemaal zeker van...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 179

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kostenbesparingsprogramma


Explanation:
... in het kader van een kostenbesparingsprogramma.

Uiteindelijk draait het allemaal om de centen :-)

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 351

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Josephine Yperman: lijkt me de beste oplossing
59 mins

agree  vic voskuil: zou het zonder sprogramma doen, dat scheelt ook weer inkt en ruimte
1 hr

neutral  Harry Borsje: lean is o.a. kostenbesparing, maar wel met een missie en die ontbreekt hierin
3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
efficiency-operatie


Explanation:
variaties op een thema

Guus van Osch
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 27

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Lean-initiatief


Explanation:
Andere oplossingen verwijzen niet naar het Lean-concept, terwijl dit wel nodig is volgens mij in jouw vertaling.

Zie onder meer: http://www.nieuwsbank.nl/_payment/order/1064573360/inp/2004/...

Luc Dielis
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 7
Grading comment
Inderdaad, het leanconcept komt elders in de tekst ook nog voor. Wel verkies ik hier 'leanprogramma'.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Harry Borsje: Ben het met je redenering eens; absoluut *niet* met je CL5; en ik zou er Lean-project van maken
1 hr
  -> Een Lean-initiatief kan volgens mij deel uitmaken van een Lean-project...