KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

as the business deems appropriate

Dutch translation: (zo)als men zakelijk verantwoord (of van toepassing) acht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:as the business deems appropriate
Dutch translation:(zo)als men zakelijk verantwoord (of van toepassing) acht
Entered by: Hetty

08:13 Mar 30, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: as the business deems appropriate
De hele zin luidt: It must establish criteria for such major purchases as the business deems appropriate.
Hetty
(zo)als men zakelijk verantwoord (of van toepassing) acht
Explanation:
Een mogelijkheid, lijkt mij.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-30 09:36:33 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: Voor dergelijke belangrijke aankopen moeten criteria *worden* vastgesteld die men zakelijk verantwoord acht.
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zoals passend wordt geacht door het bedrijf
Ron Willems
4(zo)als men zakelijk verantwoord (of van toepassing) achtJack den Haan


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(zo)als men zakelijk verantwoord (of van toepassing) acht


Explanation:
Een mogelijkheid, lijkt mij.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-03-30 09:36:33 GMT)
--------------------------------------------------

erratum: Voor dergelijke belangrijke aankopen moeten criteria *worden* vastgesteld die men zakelijk verantwoord acht.

Example sentence(s):
  • * Voor dergelijke belangrijke aankopen moeten criteria wordt vastgesteld die men zakelijk verantwoord acht.
  • Voor dergelijke belangrijke aankopen moeten zakelijk verantwoorde criteria worden vastgesteld.
Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 179

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zoals passend wordt geacht door het bedrijf


Explanation:
Dit zie ik toch anders. Al googelend kwam ik iets meer context tegen (je kunt nóóit genoeg context hebben):

General Managers must establish and document a purchase authorization and approval process for their business. It must establish criteria for such major purchases as the business deems appropriate, including limits based on broad classes or types of item.

Volgens mij staat "business" hier voor (een onderdeel van) een bedrijf. De tekst heeft betrekking op een heel grote onderneming, die zijn General Managers, dat wil zeggen de leiders van de verschillende business-en binnen de onderneming, bepaalde richtlijnen meegeeft.

Bovendien slaat "such" op "as the business deems appropriate" (zoals in de uitdrukking "in such manner and to such extent as we deem appropriate").

Het stukje wordt dan:

[General managers/Algemeen directeuren] moeten een autorisatie- en goedkeuringsproces voor hun [bedrijf/bedrijfseenheid/business unit] opstellen en documenteren. Dit proces dient criteria te bevatten voor aankopen [van/vanaf] een bepaalde omvang, zoals passend wordt geacht door [het bedrijf/de bedrijfseenheid/de business unit], inclusief limieten op basis van brede categorieën of soorten artikelen.


Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 351