KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

beating client budgets

Dutch translation: tegemoetkomen aan het budget van de cliënt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:beating client budgets
Dutch translation:tegemoetkomen aan het budget van de cliënt
Entered by: Laurens Landkroon

21:25 Sep 30, 2007
English to Dutch translations [PRO]
Business/Commerce (general) / Labour/Employment
English term or phrase: beating client budgets
Uit een aanbod van een job agency aan bedrijven mbt. de werving/selectie e.d van personeel:
Wordt met 'contract recruitment is aimed at beating client budgets' bedoeld:
1. de kosten van de dienst "werving van personeel op contractbasis" zodanig zijn dat ze in het budget van de koper passen;
2. wordt er bedoeld dat ze competatieve prijzen hanteren mbt concurrenten.

Cheers,

Laurens.
Laurens Landkroon
tegemoetkomen aan het budget van de cliënt
Explanation:
Het is al laat en mijn inspiratieniveau is na de nodige transpiratie met een eigen vertaalklus enigszins ingezakt, maar volgens mij wordt bedoeld dat die 'contact recruiting' een manier is om binnen de mogelijkheden van een beperkt budget toch personeel in te zetten. Maar ik kan het (dus) mis hebben...
Selected response from:

Jack den Haan
Netherlands
Grading comment
Cheers Jack !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4tegemoetkomen aan het budget van de cliëntJack den Haan
4lager uitvallen dan door de klant begroot
Albert Stufkens


Discussion entries: 2





  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
tegemoetkomen aan het budget van de cliënt


Explanation:
Het is al laat en mijn inspiratieniveau is na de nodige transpiratie met een eigen vertaalklus enigszins ingezakt, maar volgens mij wordt bedoeld dat die 'contact recruiting' een manier is om binnen de mogelijkheden van een beperkt budget toch personeel in te zetten. Maar ik kan het (dus) mis hebben...

Jack den Haan
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 179
Grading comment
Cheers Jack !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
8 hrs
  -> Bedankt Jan Willem.

agree  Ron Willems: ze blijven zelfs *ruimschoots* binnen het budget, vandaar het "verslaan"
10 hrs
  -> Bedankt Ron. PS: Ik denk dat je wel 'n beetje gelijk hebt, maar je kunt natuurlijk ook iemand nek-aan-nek "beaten" ;-)

agree  vixen: ook met Ron
11 hrs
  -> Bedankt M.

agree  Roel Verschueren: ook met Ron!
13 hrs
  -> Bedankt Roel.

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lager uitvallen dan door de klant begroot


Explanation:
"Beating" betekent ook "verslaan", dus beter zijn dan, de verwachtingen overtreffen, enz.
Het is dus beter dan "passen in", in welk geval de term "meeting" gebezigd had moeten worden.

Example sentence(s):
  • Met het werven op contractbasis wordt ernaar gestreefd om voordeliger uit te komen dan zoals door de klant begroot.
Albert Stufkens
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 25