KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

pipeline review

Dutch translation: analyse van het verkoopproces


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pipeline review
Dutch translation:analyse van het verkoopproces
Entered by: Katrien De Clercq

06:14 Apr 30, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Sales
English term or phrase: pipeline review
Dit gaat over een opleiding voor verkopers. "This session will focus on “best practice” applications of both the RPM tool and conducting effective “1-on-1” sales pipeline reviews. It will leverage the CMOE 8-Step Coaching Model and delegates will use real SMIS data for most exercises & practices. Delegates need SMIS & RPM basic competencies and their key opportunities entered into the system before attending."

Wat wordt hier bedoeld met (1-on-1) "pipeline review"?

Alvast bedankt!

Katrien
Katrien De Clercq
analyse van het verkoopproces
Explanation:
In eerste instantie zou ik verkoopkanaal hebben gezegd, maar volgens de definitie in de ref. gaat het over het verkoopproces.

Hoe je hier nog 1-on-1 bij krijgt, laat ik graag aan jou over (in een persoonlijk gesprek tussen verkoper en leidinggevende?).
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Dit vond ik zelf het beste klinken. Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1evaluatie van het 1-op-1-verkooptraject
Jan Willem van Dormolen
3 +11-op-1 evaluatie van het verkooptraject
Ron Willems
3 +1analyse van het verkoopprocesHarry Borsje
3evaluatie van de pijplijn
Bea Geenen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sales pipeline review
analyse van het verkoopproces


Explanation:
In eerste instantie zou ik verkoopkanaal hebben gezegd, maar volgens de definitie in de ref. gaat het over het verkoopproces.

Hoe je hier nog 1-on-1 bij krijgt, laat ik graag aan jou over (in een persoonlijk gesprek tussen verkoper en leidinggevende?).



    Reference: http://wolfram.org/writing/howto/sell/sales_pipeline.html
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 74
Grading comment
Dit vond ik zelf het beste klinken. Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard: Volgens mij gaat het om 1-op-1 interviews met de diverse betrokken partijen in de verschillende fasen van het verkoopproces/traject :-)
8 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
1-on-1 pipeline review
1-op-1 evaluatie van het verkooptraject


Explanation:
...

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 351

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kitty Brussaard
5 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
1-on-1 sales pipeline review
evaluatie van het 1-op-1-verkooptraject


Explanation:
Het is de vraag waar '1-on-1' bijhoort: bij 'review' of bij 'sales pipeline'.

Jan Willem van Dormolen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 120

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lianne van de Ven: ik denk 1-on-1 sales... En waar slaat effective op...?
37 mins
  -> Dank je, Lianne. Effective slaat natuurlijk op, eh, eh, tja...

neutral  Kitty Brussaard: Het verkooptraject/proces omvat allerlei fasen waarin verschillende partijen (incl. klant) een rol (kunnen) spelen. Vanuit deze optiek denk ik niet dat 1-op-1 verwijst naar dit totale traject maar naar de wijze van 'reviewing' (via 1-op-1 interviews).
5 hrs
  -> Je zou heel goed gelijk kunnen hebben, maar ik ben nog niet overtuigd.

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
evaluatie van de pijplijn


Explanation:
Men evalueert vooral in welk stadium van het verkoopproces de potentiële klanten zitten ("in de pijplijn zitten"), om zo te kunnen inschatten wat de verkoopscijfers van de volgende maanden zullen worden. Ik vind dat "pijplijn" , zowel in België als in Nederland, een courante term is in verkooptechnieken.
Ik denk ook dat de "1-on-1" inderdaad zoals Harry zegt, tussen de verkoper en de verkoopsmanager is. En "effective"? Tja, dat slaat op de "review": geen geleuter, resultaten willen we zien!

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-04-30 14:46:12 GMT)
--------------------------------------------------

Heb zelf ettelijke jaren van "1-on-1" sales pipe reviews moeten verduren, vandaar...

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2008-04-30 14:47:25 GMT)
--------------------------------------------------

pipe line



    Reference: http://www.itcommercie.nl/site.php/122/dossierartikelen/Hoe_...
    Reference: http://www.computable.nl/artikel/ict_topics/ictbeleid/142277...
Bea Geenen
Hong Kong
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kitty Brussaard: Mijn indruk is dat het in dit geval gaat om een evaluatie/analyse van (alle fasen in) het verkooptraject (van lead tot en met evt. uiteindelijke deal) via 1-op-1 interviews met betrokkenen.
15 mins