KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

continuing operations

Dutch translation: voortgezette activiteiten


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:continuing operations
Dutch translation:voortgezette activiteiten
Entered by: Michaël Temmerman

12:32 Nov 17, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: continuing operations
Bestaat er in het NL een geijkte term voor de "continuing operations" van een bedrijf?
Lode Demetter
Belgium
voortgezette activiteiten
Explanation:
Meer context zou wel nuttig zijn.
Selected response from:

Michaël Temmerman
Costa Rica
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3voortgezette activiteiten
Michaël Temmerman
4 +1voortgezette bedrijfsactiviteiten
Kitty Brussaard
3 +2lopende activiteiten
Ron Willems


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
voortgezette activiteiten


Explanation:
Meer context zou wel nuttig zijn.

Michaël Temmerman
Costa Rica
Specializes in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks!
Notes to answerer
Asker: sorry, geen context. Dit staat gewoon vermeld in een tabel, tussen de jaarcijfers.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen
21 mins
  -> Bedankt!

agree  Kitty Brussaard: De standaard term in jaarverslagen etc. is 'voortgezette bedrijfsactiviteiten' :-) / Zie ook Ron's comment. Ik ken zelf vooral de door mij gegeven variant maar ook alle andere genoemde varianten zijn gewoon goed!
39 mins
  -> Bedankt

agree  Ron Willems: in jaarverslagen komen zowel voortgezette bedrijfsactiviteiten als voortgezette activiteiten voor, maar volgens Google is deze variant populairder (15.000 tegen 1700)
45 mins
  -> Bedankt

4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
lopende activiteiten


Explanation:
en inderdaad, misschien past iets anders beter in de betreffende zin -- context??

Ron Willems
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 351

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hilde schuermans: dacht ik ook net te zeggen ron!
0 min
  -> dank je. maar ik vrees inmiddels dat "voortgezette" toch meer de standaardterm is (voor *jaarverslagen*, althans)

agree  Kitty Brussaard: De standaard term bij de presentatie van jaarcijfers etc. is 'voortgezette bedrijfsactiviteiten' :-) / Je hebt gelijk Ron. Ik ken de term zelf vooral als 'voortgezette bedrijfsactiviteiten' maar beide andere varianten blijken ook gangbaar :-)
37 mins
  -> het is inderdaad in elk geval niet "lopende", daar ben ik inmiddels ook achter :-(

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
voortgezette bedrijfsactiviteiten


Explanation:
77, 25, Total profit or loss after tax from continuing operations, Totale winst of verlies na aftrek van belastingen uit voortgezette bedrijfsactiviteiten ...
http://www.dnb.nl/openboek/extern/id/nl/bo/40-164480.html

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2008-11-17 12:38:57 GMT)
--------------------------------------------------

NB. Dit is standaard 'accounting' jargon :-)

Kitty Brussaard
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 139

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: hm, vast wel - maar zowel lopende als voortgezette activiteiten scoren rond de 15.000 hits en met bedrijf- ervoor blijven er nog maar 1700 over. de eerste 100 hits gaan (ook) bij voortgezette activiteiten vrijwel allemaal over jaarverslagen
42 mins
  -> Je hebt gelijk Ron, zie ook mijn herstelde comments hierboven. Ik ben zelf het meest bekend met deze variant, maar de andere 2 varianten blijken ook juist/gangbaar.