KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

slow mover facility

Dutch translation: magazijn voor producten/goederen/artikelen met een lage omzetsnelheid


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:slow mover facility
Dutch translation:magazijn voor producten/goederen/artikelen met een lage omzetsnelheid
Entered by: Sindy Cremer

15:44 Dec 6, 2010
English to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Distribution / Logistics
English term or phrase: slow mover facility
Orders fulfilled in this central slow mover facility are then cross docked in regional DC’s, where the order is consolidated for delivery to the shops.
parlotte
magazijn voor producten/goederen/artikelen met een lage omzetsnelheid
Explanation:
waarom een Engelse term gebruiken als er een NL bestaat? Die ook gewoon gebruikt wordt in de logistiek?

http://www.google.nl/search?hl=en&biw=888&bih=609&q="* met e...
Selected response from:

Sindy Cremer
Grading comment
Dank je wel Sindy !!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2magazijn voor producten/goederen/artikelen met een lage omzetsnelheid
Sindy Cremer
4 +1slow movers
Harris Couwenberg


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
slow movers


Explanation:
zou ik laten staan, zie ook http://www.komintl.com/pub/eng/wpapers/reprints/GD_Heijn.pdf en http://www.google.nl/search?q=logistiek slow mover site:nl&h...

Harris Couwenberg
Netherlands
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tijmen Roozenboom: of misschien slow moving consumer goods (SMCG),
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
magazijn voor producten/goederen/artikelen met een lage omzetsnelheid


Explanation:
waarom een Engelse term gebruiken als er een NL bestaat? Die ook gewoon gebruikt wordt in de logistiek?

http://www.google.nl/search?hl=en&biw=888&bih=609&q="* met e...

Sindy Cremer
Specializes in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 22
Grading comment
Dank je wel Sindy !!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jack den Haan
38 mins
  -> Dank je, Jack

agree  Peter van der Hoek: Helemaal met je eens, Sindy// We zijn een paar dagen geleden geëvacueerd, dus nu zitten we iig hoog en droog! :-) Wat foto's van de situatie: http://www.facebook.com/album.php?aid=609&id=1157775928
1 hr
  -> Dank je, Peter. Hoop trouwens dat je hoog en droog zit!// Wat verschrikkelijk! Heel erg veel sterkte toegewenst!!!