KudoZ home » English to Dutch » Business/Commerce (general)

National Sales Manager

Dutch translation: directeur verkoop <landnaam>


11:58 Dec 2, 2004
English to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: National Sales Manager
National Sales Manager; what would be the Dutch equivalent?
Dan
Dutch translation:directeur verkoop <landnaam>
Explanation:
"verkoopdirecteur" kan ook, maar komt m.i. minder voor dan "directeur verkoop".
Selected response from:

Paul Peeraerts
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3directeur verkoop <landnaam>
Paul Peeraerts
3 +1nationale verkoopleider
Henk Peelen
3 +1verkoopdirecteur voor dit (een bepaald) landxxxNicolette Ri
3sales manager Nederland
Gerda Rijsselaere
3landelijke sales managerhirselina
3landelijke sales managerhirselina


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
landelijke sales manager


Explanation:
In Nederland wordt "Sales Manager" meestal niet vertaald.

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxNicolette Ri: ga maar eens op "verkoopdirecteur" zoeken
6 mins
  -> Onder ".nl" 630 directeurs en 29 200 managers

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
landelijke sales manager


Explanation:
In Nederland wordt "Sales Manager" meestal niet vertaald.

"verkoopmanager" kan natuurlijk ook

hirselina
Native speaker of: Native in FrenchFrench, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
national sales manager
sales manager Nederland


Explanation:
of welk land het ook is

Gerda Rijsselaere
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
national sales manager
verkoopdirecteur voor dit (een bepaald) land


Explanation:
*

xxxNicolette Ri
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts
27 mins

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
national sales manager
directeur verkoop <landnaam>


Explanation:
"verkoopdirecteur" kan ook, maar komt m.i. minder voor dan "directeur verkoop".

Paul Peeraerts
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Hudson
1 hr

agree  Jan Willem van Dormolen
1 hr

agree  Mirjam Bonne-Nollen
8 hrs

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
nationale verkoopleider


Explanation:
zou ik zeggen

Henk Peelen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paul Peeraerts: ja, hoewel er misschien in sommige bedrijven verschil is tussen de "verkoopleider" en de "directeur verkoop" die nog een plaatsje hoger staat.
5 mins

neutral  Jan Willem van Dormolen: 'nationaal' klinkt mij vreemd in de oren, alsof zhij een door de regering of idolsachtige verkiezing benoemde persoonlijkheid is. Landelijk verkoopleider/-directeur kan wel.
1 hr
  -> Niet met je eens. Nationaal is de zakelijke term. Landelijk is prachtig maar impliceert fietsroutes, de Veluwe, Drenthe en de Lüneburger heide. Bij landelijk denkt iedereen aan een provencaalse *** als ik. Dat camouflagepak kun je dat bedrijf niet aandoen