KudoZ home » English to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

diatomite, vermiculite

Dutch translation: diatomeeënaarde, vermiculiet


09:21 Mar 18, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / chemical
English term or phrase: diatomite, vermiculite
Het gaat om een opsomming van stoffen waarmee een vloeibare chemische stof kan geabsorbeerd worden.

Gaat het om dezelfde stof en bestaat er een Nederlandse term of spreken we van Diatomiet en Vermiculiet??
AAAmedical
Belgium
Dutch translation:diatomeeënaarde, vermiculiet
Explanation:
diatomiet is ook goed, diatomeeënaarde is hetzelfde maar wordt vaker gebruikt.
Succes verder!
Titia
Selected response from:

Titia Meesters
Grading comment
bedanktTitia
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5diatomeeënaarde, vermiculiet
Titia Meesters
5diatomiet, vermiculietKarel Theys
4Diatomiet en vermiculietSerge L


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Diatomiet en vermiculiet


Explanation:
volgens de onderstaande site zou het om verschillende stoffen gaan.

Succes,


Serge L.


    Reference: http://www.selectarif.com/nc8/nl/25.htm
Serge L
PRO pts in category: 8

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
diatomiet, vermiculiet


Explanation:
Als Diatomeeën veel voorkomen en bewaard blijven en daarnaast weinig ander materiaal bezinkt dan kan een sediment ontstaan wat voor het overgrote deel uit de skeletten van deze algen bestaat, een zgn diatomiet.
(zie ref.)

Vermiculiet: (Lat. vermiculus=wormpje) naam voor glimmerachtige kleimineralen die bij verhitting sterk opzwellen en kronkelige structuren vormen. (...) Het materiaal wordt ontgonnen voor o.a. isolatie- en verpakkingsdoeleinden. (Winkler Prins)


    Reference: http://www.spirula.nl/paginas/nmveco.htm
Karel Theys
Native speaker of: Native in DutchDutch

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
diatomeeënaarde, vermiculiet


Explanation:
diatomiet is ook goed, diatomeeënaarde is hetzelfde maar wordt vaker gebruikt.
Succes verder!
Titia


    Van Dale Hedendaags Nederlands
    Kluwer Woordenlijst voor het laboratorium Ned-Eng
Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 71
Grading comment
bedanktTitia