KudoZ home » English to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

Ursolic acid

Dutch translation: ursolzuur


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ursolic acid
Dutch translation:ursolzuur
Entered by: Jacqueline van der Spek

20:40 Aug 2, 2004
English to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / cosmetics
English term or phrase: Ursolic acid
Hallo allemaal,

Nog steeds cosmetica....

Eén van de ingrediënten van een anti-acne product is "Ursolic acid". Iemand een idee wat dit in het Nederlands is?

MTIA,

Jacqueline
Jacqueline van der Spek
Netherlands
ursolzuur
Explanation:
zie links
er wordt wel geen directe link met acne gelegd
Selected response from:

Els Immegeers
Belgium
Grading comment
Dank jullie wel, Els en Titia. Ik begrijp niet dat ik dat zelf niet heb kunnen vinden. Zal de warmte wel zijn en de tekst is nog lang...

Groetjes,
Jacqueline
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2ursolzuurEls Immegeers
4ursolzuur
Titia Meesters


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
ursolic acid
ursolzuur


Explanation:
zie links
er wordt wel geen directe link met acne gelegd


    Reference: http://www.annetanne.be/kruiden/origanum.html
    Reference: http://www.plantaardigheden.nl/plant/beschr/gonnve/salie.htm
Els Immegeers
Belgium
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank jullie wel, Els en Titia. Ik begrijp niet dat ik dat zelf niet heb kunnen vinden. Zal de warmte wel zijn en de tekst is nog lang...

Groetjes,
Jacqueline

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris70
21 mins

agree  mcguegan
10 hrs

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ursolic acid
ursolzuur


Explanation:
Ik heb geen ref dat dit met zekerheid hetzelfde zuur is, bijv via de structuurformule, maar ursolzuur is de logische vertaling en geeft bovendien met google meerdere hits als bestanddeel van diverse planten, dat zou het dan wel moeten zijn lijkt mij. Aardige kluif die tekst van jou.. en het is al zo warm. Succes ermee!


    Reference: http://www.annetanne.be/kruiden/meidoorn.html
    Reference: http://www.tstruijk.cistron.nl/fruit1.htm
Titia Meesters
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 71