KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

battle of wills

Dutch translation: ...werd een persoonlijke vendetta, een strijd/gevecht


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:battle of wills
Dutch translation:...werd een persoonlijke vendetta, een strijd/gevecht
Entered by: Evert DELOOF-SYS

13:05 Nov 12, 2001
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / subtitling
English term or phrase: battle of wills
His pursuit of Teamster Jimmy Hoffa became a personal vendetta, a battle of wills between the two men.
Sandra
...werd een persoonlijke vendetta, een strijd/gevecht
Explanation:
tussen twee mannen die in wilskracht niet voor elkaar onderdoen.

Je kunt dit bezwaarlijk met 'strijd van de wil(skracht)' (of iets dergelijks) vertalen.

HTH
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt, Evert. Nu is het me toch gelukt om punten te geven. Groetjes, Sandra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1krachtmeting
Nellie Voss
5een concurrentiestrijdCarlina Marani
5Guerra de voluntadesabadillo
5wil tegen wilShayna Barby
4morele krachtmeting
ShirleyV
4...werd een persoonlijke vendetta, een strijd/gevecht
Evert DELOOF-SYS
4I am sorry I did not see the pair of languagesabadillo


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Guerra de voluntades


Explanation:
Tambien pudiera ser batalla de voluntades.


    Exp
abadillo
United States

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
I am sorry I did not see the pair of languages


Explanation:
Silly!

abadillo
United States

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
wil tegen wil


Explanation:
Het ging wil tegen wil tussen de twee mannen.

Van Dale geeft letterlijk "battle of wills" - "het ging wil tegen wil"

Shayna Barby
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in DutchDutch

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...werd een persoonlijke vendetta, een strijd/gevecht


Explanation:
tussen twee mannen die in wilskracht niet voor elkaar onderdoen.

Je kunt dit bezwaarlijk met 'strijd van de wil(skracht)' (of iets dergelijks) vertalen.

HTH

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 144
Grading comment
Bedankt, Evert. Nu is het me toch gelukt om punten te geven. Groetjes, Sandra.

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
een concurrentiestrijd


Explanation:
It's the two men against each other.

Battle might be a little too much.

Wil tegen wil, is really oldfashioned dutch.

Carlina Marani
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in ItalianItalian

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
krachtmeting


Explanation:
Krachtmeting, een meting van krachten, dat past mooi in de context volgens mij.

Nellie Voss
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Koos Vanderwilt: Ik vind dit de moosite
4 hrs

1 day 17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
morele krachtmeting


Explanation:
Geen verdere uitleg nodig, denk ik.

ShirleyV
Native speaker of: Native in DutchDutch