KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

number of angels on the head of a pin

Dutch translation: het aantal engeltjes/engelen op de kop van een speld


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:number of angels on the head of a pin
Dutch translation:het aantal engeltjes/engelen op de kop van een speld
Entered by: Evert DELOOF-SYS

11:17 May 24, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / subtitling
English term or phrase: number of angels on the head of a pin
Een moeder gelooft enorm sterk in God. Ze dacht dat gebed haar dochtertje kon genezen en ging daarom niet naar een dokter. Het dochtertje is overleden en de moeder wordt nu aangeklaagd.

-The mother may be morally guilty, but legally she's got a good case. She seemed to trust in God.
- Paul, I'm not St. Augustine. I can't make arguments to a jury about the number of angels on the head of a pin.
Sandra
het aantal engeltjes/engelen op de kop van een speld
Explanation:
Betreft een oud filosofisch debat: hoeveel engeltjes kunnen er op een kop van een speld zitten.
Blijkt trouwens 4 tot 5 te zijn :)

Ref.:
... corresponding number below... 0-3 4-5 Angel Talk Home Question Five An old philosophical
debate regarded how many angels -- a) could fit on the head of a pin b ...
mindlight.tripod.com/asktrva.htm

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-24 11:30:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Vertaling wordt dus:

Ik ben Sint-Augustinus niet en kan dus niet gaan argumenteren voor een jury over het aantal engeltjes op een speldenkop
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Evert.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Ik kan niet staan discussieren met de jury over het aantal engelen dat op een speldenkop zitDenJohn
4het aantal engeltjes/engelen op de kop van een speld
Evert DELOOF-SYS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ik kan niet staan discussieren met de jury over het aantal engelen dat op een speldenkop zit


Explanation:
Bovenstaand (aantal engelen op een speldenkop) is een letterlijke vertaling.
Meer gekende allegorie in het Nederlands: "Over het aantal borden rijstpap dat men in de hemel eet"

DenJohn

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen
1 hr

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
het aantal engeltjes/engelen op de kop van een speld


Explanation:
Betreft een oud filosofisch debat: hoeveel engeltjes kunnen er op een kop van een speld zitten.
Blijkt trouwens 4 tot 5 te zijn :)

Ref.:
... corresponding number below... 0-3 4-5 Angel Talk Home Question Five An old philosophical
debate regarded how many angels -- a) could fit on the head of a pin b ...
mindlight.tripod.com/asktrva.htm

HTH

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-24 11:30:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Vertaling wordt dus:

Ik ben Sint-Augustinus niet en kan dus niet gaan argumenteren voor een jury over het aantal engeltjes op een speldenkop

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 144
Grading comment
Bedankt voor je hulp, Evert.