KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

held off on the arrest/high profile

Dutch translation: hold off= uitstellen


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:held off on the arrest/high profile
Dutch translation:hold off= uitstellen
Entered by: Jos Essers

13:15 Jun 5, 2002
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama
English term or phrase: held off on the arrest/high profile
You should've held off on the arrest, my friend.

Getting us where? The case was high profile before we touched it.
Sandra
hold off= uitstellen
Explanation:
Hoi Sandra,

Volgens Oxford Advanced Learners Dictionary is to hold sth of: iets uitstellen
bijv. would it be better to buy a house now or hold off for a few months?

High profile case is een zaak die al veel in de belangstelling staat.

Vandaar dat hij de arrestatie niet had willen uitstellen. Omdat de zaak zo high profile was, stond de politie onder grote druk om een resultaat te leveren.

HTH
Ellemiek

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 13:42:54 (GMT)
--------------------------------------------------

ter aanvulling : de arrestatie uitstellen (tot er meer bewijs was)
Selected response from:

Ellemiek Drucker
Grading comment
Dank je, Ellemiek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Je had de arrestatie moeten uitstellen, beste vriend.
Evert DELOOF-SYS
4hold off= uitstellen
Ellemiek Drucker
4afzien van de arrestatie/in de belangstelling staanarjen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
afzien van de arrestatie/in de belangstelling staan


Explanation:
high profile: in het oog springend, belangrijk (bijvoorbeeld omdat belangrijke personen betrokken zijn, zoals politieke leiders...)

arjen

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hold off= uitstellen


Explanation:
Hoi Sandra,

Volgens Oxford Advanced Learners Dictionary is to hold sth of: iets uitstellen
bijv. would it be better to buy a house now or hold off for a few months?

High profile case is een zaak die al veel in de belangstelling staat.

Vandaar dat hij de arrestatie niet had willen uitstellen. Omdat de zaak zo high profile was, stond de politie onder grote druk om een resultaat te leveren.

HTH
Ellemiek

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-05 13:42:54 (GMT)
--------------------------------------------------

ter aanvulling : de arrestatie uitstellen (tot er meer bewijs was)

Ellemiek Drucker
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je, Ellemiek.

21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Je had de arrestatie moeten uitstellen, beste vriend.


Explanation:
Waar zou dat toe geleid hebben? Het zaakje stond al in de publieke belangstelling nog vóór wij er ons mee bemoeiden.

Lijkt me alvast een mogelijkheid, met de juiste 'tone of voice'

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in category: 144

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Machiel van Veen: Beste vertaling.
6 hrs