KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

memorabilia (member-o-belia)

Dutch translation: gedenkwaardigheden (gedenkwaardig-leden)


19:58 Nov 5, 2008
English to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Cinema, Film, TV, Drama / Subtitling
English term or phrase: memorabilia (member-o-belia)
Ondertiteling van een film. Situatie:

Een groepje meisjes van een jaar of 11 hebben een club en een boomhut waarin ze samenkomen. In die hut is een wand met foto's van een aantal belangrijke vrouwen uit die tijd (jaren 30 vorige eeuw) en foto's van de clubleden. Boven de foto's hangt een plank waarop staat 'Member-o-belia'.

Ik weet natuurlijk wel wat memorabilia betekent, maar ik zoek een vertaling waarin die 'leden' tot uiting komen. En omdat de tekst ook in beeld komt, zou het leuk zijn als die ook qua vorm een beetje op het origineel lijkt.
Erica Magielse
Netherlands
Dutch translation:gedenkwaardigheden (gedenkwaardig-leden)
Explanation:
gewoon iets wat naar boven kwam
Selected response from:

Danielle Kleingeld
United Kingdom
Grading comment
Ik heb uiteindelijk een andere oplossing gebruikt. Ik geef dit antwoord de punten vanwege het grote aantal 'agrees', hoewel ik zelf de ver-ere-leden van Gosse ook erg leuk vond.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +10gedenkwaardigheden (gedenkwaardig-leden)
Danielle Kleingeld
4meiden-galerij
Ron Willems
3ver-ere-ledenGosse
3plaatjes uit het ver leden
hilde schuermans


Discussion entries: 5





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
plaatjes uit het ver leden


Explanation:
hier zit "leden" in

hilde schuermans
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +10
gedenkwaardigheden (gedenkwaardig-leden)


Explanation:
gewoon iets wat naar boven kwam

Danielle Kleingeld
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ik heb uiteindelijk een andere oplossing gebruikt. Ik geef dit antwoord de punten vanwege het grote aantal 'agrees', hoewel ik zelf de ver-ere-leden van Gosse ook erg leuk vond.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  inge kinget: Heel mooi - zo heb je het woord "gedenkwaardigheden" mooi verwerkt en tevens het woord "leden" erin verwerkt. Dit kan niet beter.
38 mins

agree  Ron Willems: ja, mooi, of gewoon "gedenkwaardigeleden"
47 mins

agree  Erik Boers: Goeie vondst, maar ik zou er beroemd-leden van maken.
3 hrs

agree  Chris Hopley: ha ha
4 hrs

agree  Jan Willem van Dormolen: Prima vondst! De suggestie van Erik is ook heel goed.
12 hrs

agree  Maartje Giebels: super bedacht!
13 hrs

agree  Carolien de Visser
18 hrs

agree  Kitty Brussaard: Met een lichte voorkeur voor Erik's 'beroemd-leden' :-)
1 day19 hrs

agree  Tessa Slingerland: Ik vind beide vondsten erg goed. Maar omdat het om personen gaat gaat mijn voorkeur ook uit naar 'beroemd-leden'.
3 days22 hrs

agree  Ricardo Ten Haken: erg origineel, goed gevonden, net als beroemd-leden. petje af
4 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
member-o-belia
meiden-galerij


Explanation:
misschien is dit wat - lijkt er qua woordbeeld aardig op en dekt de lading (ook met die foto's van beroemde vrouwen)

desnoods nog iets ertussen?
meiden-de-galerij

Ron Willems
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 84

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ver-ere-leden


Explanation:
Ook een ideetje.

Gosse
Germany
Native speaker of: Dutch