KudoZ home » English to Dutch » Cinema, Film, TV, Drama

boldly go

Dutch translation: onverschrokken


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:boldly go
Dutch translation:onverschrokken
Entered by: Willemina Hagenauw

17:07 Feb 23, 2009
English to Dutch translations [PRO]
Cinema, Film, TV, Drama / marketing
English term or phrase: boldly go
This is taken from the startrack film and is used here in the sentence "boldly go where your wireless won't". Does anybody have a catchy translation for this?
Willemina Hagenauw
onverschrokken
Explanation:
De hele zin is lastig te maken zonder meer context.

Uiteraard ontleend aan Startrek...



--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-02-23 17:19:24 GMT)
--------------------------------------------------

Star Trek, bedoel ik (maar dat bedoelde jij ook al, zie ik nu)
Selected response from:

Harry Borsje
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank! Ook aan de andere beantwoorder
Willemina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3durven te gaanSaskia Steur
3 +2onverschrokkenHarry Borsje


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
durven te gaan


Explanation:
Dit is de Nederlandse term die wordt gebruikt in Star Trek. Als je de analogie wilt handhaven, moet dat "durven gaan" er op de een of andere manier in worden verwerkt...

http://memory-alpha.org/nl/wiki/Star_Trek:_The_Original_Seri...
REF:
Ruimte, de laatste grens. Dit zijn de reizen van het sterrenschip Enterprise. Haar vijfjarige missie: het verkennen van vreemde nieuwe werelden, het opzoeken van nieuw leven en nieuwe beschavingen, durven te gaan waar geen mens ooit gegaan is.
(Space, the final frontier. These are the voyages of the starship Enterprise. Its five-year mission: to explore strange new worlds, to seek out new life and new civilizations, to boldly go where no man has gone before.)

Saskia Steur
Native speaker of: Dutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erica Magielse: In ondertiteling (is altijd wat korter...): gaan waar niemand ooit eerder is geweest.
1 hr
  -> dankjewel, Erica!

agree  Judith Verschuren
2 hrs
  -> dankjewel, Judith!

agree  Edward Vreeburg: oh Saskia, jij bent echt een nerd! :-)
15 hrs
  -> Dankjewel, Ed! Haha, ja, je moest mijn Klingon-garderobe eens zien ;-)

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
onverschrokken


Explanation:
De hele zin is lastig te maken zonder meer context.

Uiteraard ontleend aan Startrek...



--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2009-02-23 17:19:24 GMT)
--------------------------------------------------

Star Trek, bedoel ik (maar dat bedoelde jij ook al, zie ik nu)



    Reference: http://www.phrases.org.uk/meanings/385400.html
Harry Borsje
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 23
Grading comment
Hartelijk dank! Ook aan de andere beantwoorder
Willemina

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ron Willems: ja, inderdaad: "onverschrokken gaan waar ..." (en dus niet: "ga onverschrokken waar ...")
1 min

agree  Jan Willem van Dormolen
15 hrs